FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det fler än jag som märker en ökning av googlebot från bland annat nederländerna?
Får flera hits från någon som utger sig för att vara googlebot i nederländerna, för google har väl inte flyttat lite bots dit va? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har jag inte märkt av. Däremot har jag fått en del besök från en som identifierar sig som "Mediapartners-Google/2.1", men jag gissar att det har med AdWords att göra. Någon som kan bekräfta det?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Kod:
82.161.52.4 - - [20/Sep/2004:17:49:19 +0200] "GET /swfparts/news.swf HTTP/1.1" 200 12951 "-" "Googlebot/2.1 (+http://www.googlebot.com/bot.html)" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Validating
|
Mediapartner är Googles partner för att indexera andra medier :lol:
PDF'er, Flash etc. Har du märkt en ökning från NL, kul !!. Är det möjligtvis så att du har Holländska (eller content="nl") på någon del ?? Annars låter det konstigt men ingenting är ju omöjligt ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det konstiga är ju att den inte heller använder robots.txt, vilket tyder på att det inte är google? Verkar vara någon som helt enkelt scannar nätet... Har från andra länder med så det är kanske som så att det är något program som sprids? Såg nu att den ber om favicon.ico också så det måste ju nästan vara någon webbläsare som någon ändrat för att de tycker det är kul... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Mediapartners är som marcuss säger, den som kollar innehållet för adsense. Går man in på en oindexerad sida med adsense ser man i loggen att han är där ganska fort f.ö.
Mediapartners-tråd
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är väl inga svårigheter att utge sig för att vara något annat än man är. I Firebird är det rätt lätt att låtsas att man är Googlebot, genom att byta sin User Agent. På så vis kan man på vissa sajter komma åt innehåll som annars bara visas för registrerade medlemmar. Innhållet visas nämligen ändå för sökrobotar om webbmastern programmerat det så. På så sätt får han nämligen fler besök från sökmotorerna...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Klassas inte det som spam ... ?
|