FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Conny, bra tips. Känns ju lite skumt att man ska behöva hantera personer som sysslar med kundrelationer av olika slag som dagisbarn.
En annan klassiker är när man ställer en tydlig och välformulerad(?) fråga och de verkar läsa rubriken och sedan länka till en helt orelaterad faq eller väljer ett svar från deras template: "57 standard-svar som täcker alla frågor™". Ibland får man bara "Vi svarar på alla jordens frågor på http://shityCompany.inc/faq.shtml. Mvh. Steve X" Håller med tidigare talare, det önda sättet att få några svar är att ringa och vara jobbig. Mitt tips är att alltid, ALLTID, ta trackbacks när man ringer på svårare ärenden. Ta namn och nummer på varje person du pratar med i kedjan, annars finns risken att man kopplas bort i något steg och får börja om. Sry, blev lite OT. EDIT: Tillägg till Connys tips; Försök även att altid ställa ja/nej frågor så tvingas de ta ställning och kan inte ge ett luddigt svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Exempel: Du betalar kvartalsvis för juli - sep men säger upp det den 15:e augusti. Rent teoretiskt ska du då få tillbaka 259:50 som är hälften av kvartalsavgiften. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men gjorde som Conny och skickade ett nytt mail för att höra om jag får tillbaka några pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Update för er som bryr!
Fick kontakt med en vettig handledare, kommer få hela beloppet återbetalt! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|