Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur mycket ska man behöva tåla?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-20, 21:10 #1
Iwe Iwe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 13
Iwe Iwe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 13
Vi hyr dedikerad server hos Mitex.net sedan drygt ett år tillbaka och det har väl funkat hyfsat med support och uptime har väl varit okej. Nu flyttar de dock till en ny serverhall vilket antagligen var på tiden då de var ganska trångbodda.

Hur som helst så fick vi informationen om att de skulle stänga ner hela helgen från fredag kl.12 till måndag kl.10. Den informationen fick vi tack vare att jag råkade ringa dom på tisdagen i ett annat ärende. Annars vet i fasen om vi hade fått informationen överhuvudtaget. De har varit tämligen dåliga på att informera om driftstopp tidigare. Bl a så gjordes en fiberomläggning för ett par veckor sedan som vi blev helt tagna på sängen av.

I och med att den verksamhet som vi bedriver är att webbaserat spel som pågår dygnet runt alla dagar i veckan gör det att vi är tämligen känsliga för driftstopp. Vad vi nu fick göra var att informera våra användare så gott det går och skjuta upp all spelverksamhet i ett par dagar och stänga ner sajten helt. Nu är det dock så att det driftstopp som skulle vara under helgen tydligen blev förskjutet och det är fortfarande driftstopp. När jag ringde dom kl.11 idag så fick jag information om att de håller på och lägger fiber och att det kommer upp under dagen. Nu är klockan snart 21 och det är fortfarande inte uppe vilket ger mig krupp. Och nu är det omöjligt att få tag i dom för att få ytterligare information om vad som händer.

Frågan är hur mycket man ska behöva acceptera. Jag känner att vi är helt och hållet i serverhotellets våld och vi har inga möjligheter att nå ut med någon information till våra användare. När jag pratade med dom innan driftstoppet så påstod de att de skulle göra så att de som skrev in vår url skulle få information om vad som händer under själva driftstoppet. Så är dock inte fallet.

Som ni förstår är jag tämligen missnöjd med Mitex.net och hur de behandlar sina kunder. Speciellt med tanke på att vi faktiskt betalar ganska rejält just för att vi ska ha bra support och minimera strul.

Att det blir ett driftstopp när de flyttar in i en ny serverhall får man väl acceptera. Men jag tycker de borde se till att den nya serverhallen fungerar innan de stänger ner den gamla. 3-4 dagars driftstopp ska man väl inte behöva acceptera? Hela vår verksamhet är ju nere under tiden och vi har inte ens tillgång till email. Vi tappar både användare och inkomster till följd av detta. Men vad kan man göra?

Kan ju säga att vi lär se oss om efter ett annat serverhotell efter detta. Dessvärre har vi ett avtal som löper ett bra tag till och det lär man väl kunna göra sig från trots att jag inte anser att de uppfyller sin del av avtalet. :angry:
Iwe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017