FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi hyr dedikerad server hos Mitex.net sedan drygt ett år tillbaka och det har väl funkat hyfsat med support och uptime har väl varit okej. Nu flyttar de dock till en ny serverhall vilket antagligen var på tiden då de var ganska trångbodda.
Hur som helst så fick vi informationen om att de skulle stänga ner hela helgen från fredag kl.12 till måndag kl.10. Den informationen fick vi tack vare att jag råkade ringa dom på tisdagen i ett annat ärende. Annars vet i fasen om vi hade fått informationen överhuvudtaget. De har varit tämligen dåliga på att informera om driftstopp tidigare. Bl a så gjordes en fiberomläggning för ett par veckor sedan som vi blev helt tagna på sängen av. I och med att den verksamhet som vi bedriver är att webbaserat spel som pågår dygnet runt alla dagar i veckan gör det att vi är tämligen känsliga för driftstopp. Vad vi nu fick göra var att informera våra användare så gott det går och skjuta upp all spelverksamhet i ett par dagar och stänga ner sajten helt. Nu är det dock så att det driftstopp som skulle vara under helgen tydligen blev förskjutet och det är fortfarande driftstopp. När jag ringde dom kl.11 idag så fick jag information om att de håller på och lägger fiber och att det kommer upp under dagen. Nu är klockan snart 21 och det är fortfarande inte uppe vilket ger mig krupp. Och nu är det omöjligt att få tag i dom för att få ytterligare information om vad som händer. Frågan är hur mycket man ska behöva acceptera. Jag känner att vi är helt och hållet i serverhotellets våld och vi har inga möjligheter att nå ut med någon information till våra användare. När jag pratade med dom innan driftstoppet så påstod de att de skulle göra så att de som skrev in vår url skulle få information om vad som händer under själva driftstoppet. Så är dock inte fallet. Som ni förstår är jag tämligen missnöjd med Mitex.net och hur de behandlar sina kunder. Speciellt med tanke på att vi faktiskt betalar ganska rejält just för att vi ska ha bra support och minimera strul. Att det blir ett driftstopp när de flyttar in i en ny serverhall får man väl acceptera. Men jag tycker de borde se till att den nya serverhallen fungerar innan de stänger ner den gamla. 3-4 dagars driftstopp ska man väl inte behöva acceptera? Hela vår verksamhet är ju nere under tiden och vi har inte ens tillgång till email. Vi tappar både användare och inkomster till följd av detta. Men vad kan man göra? Kan ju säga att vi lär se oss om efter ett annat serverhotell efter detta. Dessvärre har vi ett avtal som löper ett bra tag till och det lär man väl kunna göra sig från trots att jag inte anser att de uppfyller sin del av avtalet. :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kräv kompensation.. häv kontraktet (borde ni kunna göra om dom sköter det så illa)
mer kan ni inte göra.. jo.. byt hotell |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
Förstår att du funderar på att byta. Dubbelt så dyrt och bara 20 gb trafik.
|
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ni skall absolut inte tåla detta och det är extremt oprofessionellt gjort av dem.
Jag fattar ärligt talat inte hur dem överhuvudtaget "vågar" sig på något sånt. Stänga ner verksamheten över en hel helg ?! Sedan är deras priser ett stort skämt - hur kom det sig att ni köpte av dem egentligen ? Om ni tvunget skall ha en server i sverige finns det fortfarande mycket, mycket bättre alternativ än dem. Om ni kan tänka er att ha server i USA skulle ni få ännu bättre server, bandbredd och service till ett mycket billigare pris än något svenskt hotell erbjuder även om ni skulle behöva en managed server. Råd: get a hell out of there... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu var det ett par år sedan jag använda mig av Mitex men värre webbhotell har jag aldrig varit med om.
De vägrade uppgradera till ASP 3.0 när alla andra webbhotell körde det till mitt stora förtret då jag körda med några funktioner som just var 3.0. Supporten var bland det värsta jag varit med om, otrevliga och ville inte hjälpa till med något. När jag sedan skulle byta till ett nytt webbhotell och förflytta min domän tog det 4 telefonsamtal, ett otal många mail, 2 telefonsamtal från det nya webbhottellet och 5 månader innan min domän var förflytta. Se upp för detta företag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alla svenska servrar är tokdyra!
Hur kan man pröjsa 4300:- per månad för 60GB/ mån trafik? Jag får 75GB/mån för ca 60kr i månaden. Plus utmärkt online chatt support, 3GB diskutrymme. Mina responstider är inte märkbart långsammare än från en svensk server... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Ser i tidningen att mitex kursat mot sin vilja...
|
||
![]() |
Svara |
|
|