FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Synd att det inte vart mer respons!
Jag mailade IDG, SvD, Techworld Säkerhet (Iof relaterad till IDG), Aftonbladet, Expressen, Nyheter24 och alla andra vanliga tidningar om detta igår kväll, tyvärr tog bara IDG och SvD upp det ![]() Nåja, tråkigt för Voddler är det väl. Och tråkigt för programmeraren som (förhoppningsvis) inte får jobba kvar :/ (Ren IDIOTI att spara filer som .txt och läta dom vara läsbara ifrån webben!) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En halvtimme senare låg det en artikel uppe med hänvisningar hit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tycker att det räcker med att någon branschrelaterad sida typ WN (och på sin höjd IDG) tar upp det så att andra i branschen kan lära sig av Voddler-misstagen, men alla är vi olika... Men jag ska tänka på det i framtiden om jag hittar något hål på nån sida som du driver, varenda tidning ska få veta det ![]() Det finns i dagsläget hundratals svenska webshoppar som har säkerhetshål som gör att det går att beställa varor utan att betala, jag har aldrig ens tänkt tanken att direkt-rapportera det till nån skvallertidning, det får räcka med att jag informerat webshopsleverantören om detta. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker att den google-översatta sidan var ganska lätt att förstå. Så även om jag inte förstår franska så vågar jag hävda att trådskaparen antagligen inte är något geni på säkerhetsfronten eftersom han ber om hjälp med att knäcka hashen som han för övrigt tror är antingen sha1 eller md5.
Off topic: Att dömma av bilderna och informationen i tråden så verkar voddler riktigt bra. Hoppas det slår igenom och att det kommer hårdvaruboxar med stöd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Citat:
vill ha vill ha. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns många som tror dom kan skapa en webbtjänst efter att ha läst en 10 minuters guide till PHP.. ungefär den känslan får jag ibland. För många litar på tekniken.. Allting kan hackas - frågan är bara när och av vem..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Men man får hoppas att priset hamnar på en lagom nivå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men ni kan ju verkligen inte räkna med att det enbart kommer vara en 10-sekunders-reklam precis före filmen. Jag kommer ihåg den gamla goda tiden (höhö) hos Spotify då det knappt var en reklamslinga var 30:e minut ens, så Voddler precis som Spotify lär ju börja maxa en massa reklam så fort man fått in en stadig användarbas.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|