FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kungsör är himmelskt. Inga bi-smaker och kallt på direkten.
Har egen brunn där jag bor nu så kan inte uttala mig om det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Helsingborg har schysst vatten, och nej, det är inte samma som vattnet i Ramlösaflaskorna. Men vi har faktiskt ett företag som tappar kranvatten på flaska och säljer.
När jag bodde i Karlskrona var jag lite mer skeptisk till kranvattnet. Köpte ganska ofta flaskvatten istället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
I hägersten "stockholm" smakar de klockrent.
I borgholm "öland" är de lite väl mycket kalk i vattnet, men helt ok. I sparreholm "sörmland" ur brunn, smakar de myycket järn och luktar lite unk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Stockholm - så gott som alltid mycket bra vatten.
Haninge, Gudö - egen brunn, strålande bra vatten. Uppsala, de flesta ställena, riktigt sunkigt vatten som lämnar all disk "smutsig" trots tvätt. Gotland och Öland - ofta kalksmakande vatten. Rent generellt är vattnet i svenska kranar mycket bra. I Estland, Tallinn, påstås allt vatten vara helt drickbart i kranarna, men nej, det är tveksamt tycker jag... Där skiljer smaken brutalt från hus till hus, ibland helt okej och ibland dåligt. I Rom, där jag var i maj, hade de mycket gott vatten, även i publika vattenställen på stan (som jag var mycket veksam till initialt)... Jag tror nog vi har bland det bästa vattnet i världen här Sverige. Med några få undantag som sagt.
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Mycket bra vatten här i Göteborg.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Här på Isle of Man kokar jag inte ens ägg i kranvattnet.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Uppsala - Mycket gott där jag bor i alla fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Uppsalas vatten tycker jag är sådär jämfört med tidigare bostadsorter - men med en sån där flaska med färdigpressad citronsaft/juice/motsv blir det en schysst törstsläckare såhär i värmetider. Att vattnet är fullt av kalk vittnar dock ett antal kaffekokare om...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vill bara påpeka att det kan kanske har med rörledningarna i huset du bor i.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Uppsalas vatten är nog sämst av alla jag varit med om i Sverige och det har inte varit någon större skillnad mellan olika bostadsområden... Helt obegripligt faktiskt.
![]() |
Svara |
|
|