FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker man inte att en parti som piratpartiet som till stor del går ut med att det är internet som gäller, att det är det nya mediet där man skall synas som parti att de då har en av de mest enligt mig osmakliga och röriga hemsidor.
Miljöpartiet är väl de som jag tycker överraskar mest med en skön hemsida. Hur tycker ni framtidens partihemsidor skall se ut? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller verkligen inte med dig, Miljöpartiets hemsida är ju värst! Ett flash galleri som snurrar där, är det ett skämt eller!?
Piratpartiets hemsida tycker jag absolut inte är så hemsk som du beskriver den, dock är den kanske inte direkt optimal. Om du dock jämför den med alla andra partier så tycker jag faktiskt att man snabbast förstår vad partiet handlar om på deras hemsida: Delad kultur, fri kunskap och skyddat privatliv. Folkpartiets hemsida tycker jag är klart bäst; snygg, tydlig och lätt att navigera på. Har för mig att den blev ombyggd ganska nyligen också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Piratpartiet är det enda partiet som tydligt lyfter fram ett informationsflöde som inte är styrt av ett fåtal i partiets maktelit? För mig är det att förstå internet om ens sajt bryter offline-trenden som kommit att handla om färre och färre personer som kommunicerar enkelriktat mot massorna för att istället låta ens besökare eller medlemmar direkt stå för en väsentlig del av kommunikationen.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ursäktar mig med att jag är på jobb och sitter på en lastgammal verision av IE och flash är något som fungerar när det känner för det(så jag gjorde min bedömning utifrån vad jag såg).
FP har klart en trevlig sida. Håller med dig om att PP budskap snabbt når ut, men de har ju även fördelen att deras partiprogram är aningen magrare än många andra partier då de saknar uppfattning i många frågor. Även om jag förstår att partier har mycket information de vill få ut men det måste väl finnas ett roligare sätt för detta än som det ser ut idag? (Vill bara påpeka att jag inte dömmer hemsidorna efter min politiska uppfattning) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
(Vill bara påpeka att jag inte dömmer hemsidorna efter min politiska uppfattning) ![]() Klart det måste finnas roligare sätt, ta en titt på http://www.barackobama.com/ ... DÄR snackar vi hemsida asså! Både extremt snygg och med tydligt budskap, ex. hur viktiga frågorna energi och hälsa/sjukvård är i hans politik o.s.v.. Nu kanske inte pengarna finns till att bygga det här i Svenska partier, men någonting mellan kass och perfekt borde vi i alla fall kunna åstadkomma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det där handlar väl mer om politisk uppfattning än design och struktur =) Citat:
Jag tycker de flesta partier har tydliga och välstrukturerade sidor. Det viktigaste för ett parti när det gäller hemsidan är att snabbt och enkelt få fram de viktigaste stolparna i sin ideologi på ett så enkelt sätt som möjligt och det tycker jag majoriteten faktiskt lyckas med. Själva utseendet är inte det mest relevanta, det ska väl lägga sig på en "lagom-nivå" och inte sticka ut alltför mycket.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Notera att miljöpartiets flashgalleri blir feljusterat efter 3 klick. :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
När jag kommer in på Moderaternas hemsida så vill jag få ett intryck av att "det här är något för de som vill ha lägre skatter och för företagarna" lika mycket som jag får intrycket att "det här är något för de som prioriterar frihet och integritet" när jag går in på Piratpartiets hemsida. Jag tycker inte alls att ett parti behöver presentera alla sina frågor på första sidan, det skulle enbart bli ännu värre men att säga att det är lättare för ett parti att ge ett intryck bara för att det har färre frågor än ett annat tycker jag är ett väldigt dåligt argument och jag tror det handlar väldigt mycket om att de stora partierna faktiskt inte har lika mycket erfarenhet av internets möjligheter eller inte förstår sig på dem. Folkpartiet presenterar ganska tydligt sina kärnfrågor på förstasidan, hade dock velat se ett lite mindre urval som fick större plats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Det är väldigt få av de allra mest populära sajterna som inte dragit nytta av detta på något väsentligt sätt. Bland Sveriges 30 största sajter får jag det till runt 25 som mig veterligen och inte alltför dolt använder sig av besökarskapat innehåll. Så för mig handlar den kommentaren endast om att förstå internet - inte om några politiska uppfattningar. Det var både en kommentar om Pirapartiets sajt och om vad jag förväntar mig av de andra partierna (ungdomspartierna är, inte oväntat, piggare och oräddare på det området).
![]() |
Svara |
|
|