FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan.
Jag köpte mig en Packard Bell Imedia 6510ncd idag på Elgiganten.. När jag väl kom hem så packade jag upp allt och skulle köra igång.. Allt verkade gå som smort i början.. Ni vet, man ska ställa in massa inställningar, så som tid, språk osv på nya datorer.. Sen så började den köra någonting med recovery nånting.. Och där fick jag error.. De står att de är error 0x0000000.1 typ.. och att de kommer från X: .. Fattar inte? Vad kan man göra? Vet någon något som kan hjälpa? Fredrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Står så här i felmeddelandet..
X:\RyTools\NAPP6.exe Restore faild - reason 0x00000017. Click OK to restart the computer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Åk tillbaka med den till Elgiganten?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle returnera den och kräva en ny då den kan klassas som DOA. Vill de meka med den så be dem hoppa och fara.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
hehe tack
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Inte för att vara taskig eller så och med all respekt för köparen. Men förr i tiden fick man alltid rådet (av vänner och bekanta) att inte satsa på Packard Bell då komponenterna i datorn var antingen restprodukter eller av äldre modell. Jag vet inte om det fortfarande stämmer och om det finns belägg för detta. Jag har personligen tittat bort även om erbjudandet varit bra när det gäller Packard Bell. Kanske bara en myt men påverkad har jag blivit.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det var inte bara äldre eller restprodukter. De hade begagnade komponenter i sina datorer, och sålde dem som nya.
Det blev dock skapliga rabalder om detta, och de skärpte sig på den punkten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jaså! Det hade jag aldrig hört talas om
![]() ![]() Men men.. Den verkar fungera fint än så länge ![]() ![]() Jag har hört att nVidia GeForce GT 120 står ungefär för nVidia GeForce 9500 GT? Är de sant? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
När det finns seriösa tillverkare som exempelvis HP som har utmärkta serviceåtaganden förstår jag inte riktigt varför man köper en Packard Bell - den var väl knappast någon större prisskillnad?
Men kul att det löste sig.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|