Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kritik/åsikt på amatörnivå

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-19, 20:40 #11
qraze qraze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
qraze qraze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by morphius@Sep 19 2004, 19:16
jag tycker att det är ok om t.ex. websidan är nere 10 min för att t.ex. webhotellet måste insallera servicepack eller dyl. om det inte gör det så kommer man ändå få äta upp detta förr eller senare.

Dock så ska webhotellet planera driftstörningen och alla kunder skall ha tagit del av informationen och självklart ska den vara så lite störande som möjligt t.ex. 3 på natten eller liknande.

/Johan
Naturligtvis.
qraze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-19, 23:10 #12
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Citat:
Originally posted by nicclas@Sep 19 2004, 11:49
"Åsikter på amatörnivå"?

Jag vet inte vilken erfarenhet du (eller ni andra) har när det gäller webbhotell, men jag tror mig vara lite representativ för hur man reagerar när man har en webbsajt som genererar viss intäkt, och mina kunder och intäkter är beroende av att sajten fungerar.

Så länge sajten fungerar så är allt "perfekt". Så länge sajten är uppe så tycker du det är okej att vänta ett par timmar eller så på att få svar från supporten.

Så fort din sajt slutar fungera, oberoende av vad det är, så "suger" webbhoteller/ISP:n. I en sådan situation är du oftast inte villig att vänta mer än 10 minuter på att svar från supporten, och det du då vill höra är att de fixar problemet på 5 minuter. När din webbsajt är nere, och du inte får något besked om vad som är fel, och inte får reda på när det kan tänkas fungera igen, då är det lätt gjort att man börjar fundera på att byta webbhotell/ISP. Det enda som hindrar är att man vill komma åt sina "senaste" data, och för att göra det så måste du vänta på att webbhotellet går att nå igen. I det läget är det troligen lätt att "häva ur sig" en massa "skit" om sitt nuvarande webbhotell/ISP. (Jag brukar dock kunna hålla mig från att göra det på forum )

När det gäller WN så kanske det vore bra att dela upp "webbhotelltjänster" i två delar. En allmän del är webbhotell och vilka tjänster de erbjuder diskuteras, och en det av typen "Providers and Network Outages and Updates" som finns på webhostingtalk.com, där "nertid" kan rapporteras och diskuteras av kunderna (vilket i praktiken blir ett "gnällforum").

/nicclas, som hatar ertid, brist på info, och hårddiskkrascher
Vad betyder "beroende av uptime"? Eller snarare "beroende av 100% uptime"?

Personligen anser jag att om man bedriver sådan verksamhet där det handlar om att man tappar så stora summor på bara 10 minuter så BÖR man se till att sakerna snurrar ordentligt. Det gör man genom att ha en dedikerad server där man vet vem som sköter burken, var han bor, vad hans fru heter och var hans barn går på dagis. Att hyra in sig på ett webbhotell och sen gnälla över supporten för 10 min nertid är antigen överdrivet gnäll eller dumsnålhet i mina ögon.

Självklart, det finns säkert gråzoner, o så gillar vi att gnälla.

/Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-20, 09:09 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Vad tråden handlar om är hur man skall kritisera...konkret, sakligt och befogat..,.
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-24, 00:13 #14
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Mar 2004
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Decibel@Sep 19 2004, 11:25
Har man enstaka kommentarer skall dessa läggas i webbhotellguiden dessutom.
Tja som om man inte har försökt kritisera gate9 på just den guiden! Men på detta forum råder östblocksmentalitet! Alla inlägg på webbhotellguiden ska krypa igenom nålsögat som på svenska kallas för CENSUR.

Hmmmm...grrr!
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-24, 10:06 #15
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av cornelii
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Har man enstaka kommentarer skall dessa läggas i webbhotellguiden dessutom.
Tja som om man inte har försökt kritisera gate9 på just den guiden! Men på detta forum råder östblocksmentalitet! Alla inlägg på webbhotellguiden ska krypa igenom nålsögat som på svenska kallas för CENSUR.

Hmmmm...grrr!
Din kommentar var snarare en roman med flertalet påståenden i frågeform än enkla kommentarer som ansågs mer som förtal som behövde besvaras.

Du är mycket välkommen att posta samma inlägg som egen tråd i webbhotelltjänster, eller ännu bättre, skicka det till bolagets styrelse.
Jag sysslar egenhändigt inte med någon censur när det gäller tjänster jag är inblandade i utan sådana beslut tas alltid tillsammans med någon annan moderator/admin, eller helt på initiativ av annan moderator.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-24, 11:39 #16
Storens avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Citat:
Originally posted by Storen@Sep 20 2004, 09:09
Vad tråden handlar om är hur man skall kritisera...konkret, sakligt och befogat..,.
*host... host, *...
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-25, 09:50 #17
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Jag kan mycket väl förstå att folk någonstans vill ösa ur sig sin frustation över supportavdelningarna på många webbhotell för 95 % av dem har mycket att önska av sina kunder.

Även om det kanske kan vara s.k. amatörmässigt gnäll så ger det mig åtmistone den informationen, att det inte bara är jag som har problem med just det webbhotellt.

På alla webbhotell inträffar det fel. En hårddisk kan krascha oavsett hur bra service elller hårdvara de har. Det är säkert något alla kan förstå. Det viktig i ett sådant läge (i alla lägen) är att ge information. Kunderna vill gärna veta vad som händer.

Inte för att ge reklam men 24-7webhosting är ett föredöme när det gäller att ge information. De skickar ut information om när uppgraderingar sker eller annan service och de talar om under vilka tider störningar kan ske. Har det varit något fel så kommer det ett meddelande om felet, vilka som har drabbats osv.

Av deras meddelande har jag lärt mig att det kan hända mycket utanför ett webbhotell som gör att hemsidan inte fungerar. Kablar grävs av, telias routrar går sönder (vilket verkar vara inte allt för ovanligt) osv.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017