FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Artiklar pumpas ut idag om hur fildelningen ökar i Sverige igen baserad på ökad trafik hos Netnod:
SvD IDG Utan att behöva diskutera fildelning eller om det faktiskt är så att fildelningen ökar igen så vill jag klanka ner rejält på att viktiga faktorer åter igen totalt ignoreras. Vi har på många av våra egna sajter sett en ökning i trafik till skillnad från alla andra Juni/Juli-månader där trafiken brukar minska. Även om jag vill att det ska bero på att jag är så jävla duktig på marknadsföring så är sanningen nog långt ifrån det. Även sidor som inte har någon marknadsföring gör bättre siffror än tidigare somrar =) Sidor som ligger på samma positioner i SERPen ökar, sidor som inte uppdaterats på åratal ökar etc... Vädret har enligt SMHI varit det kallaste på länge. De snackar om mer regn och köldrekord som inte setts till på decennier och sekel. Citat:
Citat:
Hur ser det ut för er andra? Ökar era sidor eller har ni det vanliga sommartappet som de flesta sajter upplever? Kan det vara så att vid en blöt och kall sommar så använder vi datorerna mer än vanligt till att surfa och även då fildela? Eller är vädret en faktor som är helt meningslös och media rapporterar korrekt om att fildelningen ökar till följd av att användarna struntar i IPRED? |
||
![]() |
![]() |
|
|