FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag arbeter med en webmaster resource site och jag tyckte det skulle vara smart att använda sig av ett CMS för att det skall gå smidigt att uppdatera och så. Men jag vill inte använda POST-nuke eller någon annan färdig. Jag vill göra en själv. Finns det några bra guider på internet (Svenska eller Engelska)? Eller kan någon här kanske hjälpa mig? /Ben |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Jag kan tipsa om www.neocrome.net Använde det själv i ett projekt förra året. Det är enkelt att själv helt anpassa sidorna med design och funktioner. Väldigt bra. Kanske är att föredra istället för att ödsla tid på att snickra ihop ett CMS helt själv. Använd de färdiga funktionera i LDU och bygg själv din sida. Mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag lade ner 200 timmar på att göra ett halvavancerat CMS i somras till en kund. Med facit i hand skulle jag nog ha efterforskat lite mer och tagit ett redan existerande och modifierat det. Men det positiva är att jag nu har en halvbra CMS som jag kommer kunna vidareutveckla och få det precis som jag vill ha det.
Jag kan tipsa om typo3.com som jag själv fick syn på lite för sent. Hade jag hittat detta innan jag börjat med mitt CMS skulle jag troligtvis övervägt att köra på det istället. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|