Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bank

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-17, 12:17 #21
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
ICA Banken ær inprincip Handelsbanken. Och nær någon skall gøra en inbetalning till dig så sætts det in på ICAs konto som ligger hos handelsbanken och sen vidare till ditt under konto i ICA Banken. Det ær ett skæmt !
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-17, 12:45 #22
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by inpbox@Jun 17 2009, 12:17
ICA Banken ær inprincip Handelsbanken. Och nær någon skall gøra en inbetalning till dig så sætts det in på ICAs konto som ligger hos handelsbanken och sen vidare till ditt under konto i ICA Banken. Det ær ett skæmt
Kanske var så för 3 år sedan men idag har ICAs kunder clearingnummer och egna kontonummer.

Det gäller också Nordnet som har skaffat egna clearingnummer och kontonummer.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-17, 13:00 #23
greenio.se greenio.se är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
greenio.se greenio.se är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
Vi har Handelsbanken. De har i särklass den sämsta internetbanken jag har stött på iaf (swedbank, skandiabanken och nordea är de andra jag haft erfarenheter av), men vi blir trevligt bemötta och de hjälper till och svarar på frågor utan något gnäll. Tycker rätt mycket har ingått i deras företagspaket också, som inkasso till exampel.

Jag tror bemötandet beror mycket på vilken person man får tag på, jag tror ration på dryga människor på banker motsvarar den på statliga verk ungefär.

Och internetbanken funkar, men det är 3-4 extra klick jämfört med andra oavsett vad man vill göra, det tar emot lite som webbutvecklare att se såna system. :P Säkerheten känns inte hundra, vi loggar in enbart med certifikat och egen vald kod. Har jag dessutom inte stängt webbläsaren (eller klickat logga ut) sen jag var inne på morgonen så kollar den certifikatet men ber inte om lösenord igen när jag går in på eftermiddagen. Men de håller som sagt på att byta till dosa vilket jag tycker är bra åtminstone.
greenio.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-18, 19:38 #24
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Vi använder Nordea och deras Plusgiro. Det har
helt att göra med att vår kontakt är en mycket
god vän till min kollega.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-18, 20:09 #25
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Privat har jag Skandiabanken, Handelsbanken, Swedbank och Nordea (plus ett aldrig använt konto på Länsförsäkringar).

Skandiabanken arbetar med certifikat och engångslösne som sänds till registrerad mobil. Det är en smidig och bra lösning, om man inte glömt sin dator.

Handelsbanken jobbar än så länge med certifikat och det tycker jag har fungerat klockrent under alla år.

Swedbank är stökigt och jobbigt med dosan. Jag har just idag bytt till Nordea för våra bolån efter att blivit riktigt drygt bemött av "min personliga bankman" så där har jag svårt att inte avråda, men det har fungerat hyfsat tidigare.

Länsförsäkringar har jag inte nyttjat, men de var trevliga när jag skaffade det.

För företagen nyttjar vi SEB och Handelsbanken. SEB tycker jag har den mest överskådliga lösningen, men jag ogillar dosan, men man kan namnge konton (men det nyttjar jag inte) och det är ett evigt förbaskat knappande, men jag tycker de fått till det bättre på sistone. Utlandsbetalningar är väldigt smidigt i SEB.

Handelsbanken har jag använt i företag i tio år och jag tycker den funkar strålande. De har bra service när man ringer dem och de är trevliga och jag rekommenderar dem (SEB kan jag också rekommendera, men dera kundservice är klart undermålig den som Handelsbanken erbjuder).

På det hela taget, under alla år, har jag bara en gång blivit illa bemött på en bank och därför slipper Swedbank mig som kund efter 28 år som kund...
Oläst 2009-06-18, 20:26 #26
tomas77 tomas77 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
tomas77 tomas77 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
Har handelsbanken på företaget och är nöjd på det hela taget. Gillar deras "startpaket" de erbjuder och det som ingår.
Ang. deras nya dosa så är det väl inte den traditionella "dosan" de ska införa utan någon slags kortläsare och den verkar som en bra lösning. Återstår dock att se..

Har lte privat att göra med DnBNOR, någon som testat dem för företaget?
tomas77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-18, 21:24 #27
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Citat:
Originally posted by tomas77@Jun 18 2009, 20:26

Har lte privat att göra med DnBNOR, någon som testat dem för företaget?
Snackade med dem, de pysslar endast med väldigt stora företag i Sverige
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-19, 11:04 #28
allstars allstars är inte uppkopplad

allstars allstars är inte uppkopplad

Jag skall nog använda SEB för vårt nystartade bolag. Bankgirobetalningar ingår (till en viss gräns) vilket det inte gör hos andra internetbanker.
Nordea låg nog på andra plats med 600kr per år fast de har 1.50kr per bankgiroinsättning och överföring till andra banker
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-20, 03:49 #29
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Skandiabanken har bara likviditetskonto för företagskunder, man kan inte ha bankgiro/Plusgiro eller internetbank för företag. Men som företagskund kan du utnyttja deras telefonkundtjänst för dina ärenden med överföring till företagets konto i annan bank.

Skandiabanken har nog den bästa lösningen för privatpersoner dock.

Jag har Handelsbanken, SEB, Skandiabanken, Nordea och har tidigare haft konto på Swedbank.

Tycker de flesta banker suger fett, både när det gäller avgifter och service och tjänster, de saknar helt kundfokus. Undantaget är väl Skandiabanken som jag gillar skarpt, men tyvärr har de inte alla tjänster för företag.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-20, 10:24 #30
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
När det gäller Swedbank så måste man göra en klar distinktion mellan Swedbank och anslutna, fristående, sparbanker. Det finns ett flertal fristående sparbanker i Sverige som själva avgör vilka avgifter de vill ta ut. Man ska alltså inte bunta ihop alla i samma klump.

Dessutom så får man oftast en personlig kontakt med de som jobbar på de fristående sparbankerna som man inte får i någon storbank. Jag har en liten sparbank som jag nyttjar både privat och till företaget och det har jag aldrig ångrat. Jag hade aldrig problem med Swedbank heller men den här sparbanken är kalas. Handelsbanken har också fungerat bra tidigare men det var ett mindre kontor och det ger ju som sagt en annan känsla än stora, opersonliga, kontor.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017