FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm, jag har tidigare gillat WK och har handlat en del domäner genom dem, men sånt här gör mig irriterade.
.com Pris för nyregistrering 38 kr/år Pris för förnyelse 175 kr/år Detta är alltså någonstans mellan 4-5x dyrare andra året än första året. Sånt här gör mig bara glad att jag flyttade in typ 99% av mina domäner till Binero. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Johan: Helt klart är de svindyra när det gäller registrering, däremot årskostnaden ligger på 140:- och det är ju inte så fasligt farligt.
Fördelen med att de har en så hög avgift är att en hel del ser sig runt efter billigare alternativ och det gynnar ju oss! ![]() Däremot de riktigt stora som inte bryr sig om priserna alls lär handla av dem numer tippar jag på. //Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker wk's förnyelse är lite saftig också om man vickar mellan ny och förnyelse pyntning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Helt klart är det en vettig strategi för att inte ta business från andra registrars - som du säger Anders. Håller med dig att årskostnaden är helt ok. De drar ju in en hel del varje månad - så någon handlar av dem.
Skrev en liten artikel om det på vår blogg där vi räknade ut att på tre månader hade de som inte reggade med billigare alternativ losat 4.5 miljoner! http://blog.citynetwork.se/?p=60 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En annan mindre rolig grej med WK, är att de kräver att man postar/faxar in en uppsägningsblankett om man inte önskar behålla en domän. En domän!
Helt vansinnigt, om man frågar mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jonathan - i en anna tråd önskas just det avtalet du nämner om wk och faxningen för att säga upp en domän... kolla gärna in den och länka in avtalet där så att folk kan se det - för ägaren i fråga hittar det inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En aningen störigt, jaaaa! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tänk på att svinen lägger på 40 kr extra i administrativ avgift också, utöver ockerpriset på 750 kr för ägarbytet.
Detta finns givetvis inte speccat på varken hemsida eller avtal. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|