FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Registrerade mig på tailsweep för några dagar sedan och lagt in min sida + tailsweep-analytics-koden på sidan så den kan mäta trafiken samt "aktiverat" ett par annonsutrymmen. Men det är fortfarande helt tomt när jag går in under "Kampanjer" och har varit det hela tiden... Hur kommer man igång? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Brukar tailsweep ge bra CPM? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
edit: Sorry nu blandade jag ihop Tailsweeps statistik (som de kallar analytics) med Googles Statistikverktyg Analytics
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft tre kampanjer på ett år på mitt forum. Ger ganska bra CPM men åtminstone för mig kommer kampanjerna sällan. (Har tackat nej till två kampanjer där det erbjöds för låg CPM)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det beror vad CPM-siffran är. Kan vara allt från 5 CPM till 50 CPM eller mer.
Vid 5 CPM får du fem kronor för var 1000 visning av bannern på din sida. Har du 10 000 visningar per dygn så ger det 50 kronor om dagen till exempel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo jag vet hur det funkar, min fråga gällde just vilka CPM-nivåer som gällde och det har ju du gett svar på.
5 CPM är ju inte mycket, men mer än vad vissa säljbolag kan erbjuda, men då också full beläggning. Problemet med Tailsweep verkar vara att man aldrig vet hur mycket de skall lyckas sälja in. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Japp, men du kan alltid välja att avstå kampanjen.
Jag har blivit erbjuden från 2 till 40 kr CPM. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|