FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi hade en annons på webben men kunde konstatera att VLT är alldeles för dyra och ger alldeles för lite. De hade dessutom mage att försöka slå i oss att vi hade fått mycket fler klick mot vad det egentligen var.
Just webbyrå är ju riktat till företag så jag skulle nog hellre försöka vara med på aktiviteter som riktar sig till företagare. Ett par personliga samtal över lite öl och macka ger mer än en annons i tidningen är min erfarenhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Sponsra en lokal idrottsklubb kanske kan ge ett bra kontaktnät.Till exempel med att du fixar deras hemsida mot att du blir officiell samarbetspartner och sponsor, Var beredd på att det är ett mångårigt åtagande och att det kostar mycket i jobb, men på lång sikt tror jag att det kan löna sig. Plus att du får gå på en massa mathcer/evenemang. En förutsättning är nog att man gillar föreningen och sporten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dessa "sammanhang/platser där företag brukar träffas" har jag hört nämnas många gånger och att man gör klokt i att närvara där. Dock vet jag inte vad som menas med detta, mer specifikt. Vad ska jag leta efter?
Tacksam för alla bra svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Företagarföreningar,
Klubbar som Rotary (kanske får vänta några år innan du blir inbjuden) Lions, lättare att komma med i. Allmänt föreningsliv av det mer etablerade slaget. Kyrkor och församlingar, om man har sådana intressen. Golfklubben Idrottsföreningar har redan nämnts Musik, körverksamhet. Bli en god samhällsmedborgare, var med och bidra till ditt lokala samhälles utveckling, så skapar du kontakter och blir allmänt uppskattad! Undvik politik om du inte brinner för det, (mycket jobb och du riskerar att bli illa omtyckt av motståndare) Undvik också föreningar som enbart engagerar pensionärer, deras kontaktnät är lite föråldrat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Företagarnas Riksorganisation, försäkringsbolagen etc. brukar bjuda in till "seminarier" vilka kan vara antingen frukost, lunch eller kvällstid. I Västerås finns också kommunens FöretagsMötet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Finns ju speciella sammanslutningar som enbart är inriktade på nätverkande, till exempel BNI.
Har inte deltagit i det själv men de jag känner som varit med anser att det är rätt dyrt och krävande - ett morgonmöte i veckan, samt att man överbetonar försäljningen till medlemmarna. Efter några möten har man träffat alla och sen finns det inte mycket mer att tillägga. Men man kan alltid pröva, man får gå på ett par möte gratis innan dom kräver en på medlemsavgift. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|