FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
"ond tro" - är det så dom kallar intelligenta konkurrensfördelar nuförtiden
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
"Intelligenta konkurrensfördelar" - Är det så de kallar varumärkesintrång nuförtiden?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Undrar varför det tog 5 år...?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Detta är väl ett ganska solklart fall, TV4 har rätt till domänen. Som sagt, konstigt att det tog 5 år.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Går nog att komma undan "ond-tro" ifall man har en riktigt trovärdig story att vända sig mot.
"Jag köpte tv400.se för att jag ska ge bort 400st tv-apparater till folk och skriva om det i min nya blogg osv osv..bullshit" Eller något åt det hållet haha ;( |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mja, nu körde väl den förre innehavaren på en annan linje:
"Tack Vare 400, en intresseorganisation" http://web.archive.org/web/20050204151928/...//www.tv400.se/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Han kanske faktiskt ville skapa en intresseorganisation, eller...försöka sälja den till TV4. Om TV4 är så klantiga att de inte reggar domännamnet innan de skickar ut pressmeddelandet så tycker jag att de gott kan sota för det med att betala ett överpris för domänen. Så skall marknaden fungera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
jag ser i domän forums under försäljning, så är jag och tror jag att chansen är tämligen obefintlig i att personen har en IQ tanke innan med en plan som var något "annat" än att parkera tv400.se och tjäna några slantar i månaden. Businesskompetensen på NamePros domänforum är två amöbor i en smäll. Få gånger har jag sett så mycket inkompetens och "mental instabilitet" som de gångerna när jag har besökt NamePros. Det är låg mentalitet av att snuskregga andra varumärken, och barnsligt om jag får mitt sagt. Det lockar dem är drömmen om att tjäna enkla pengar, och den låga inkompetenta människan reggar gärna sina domäner efter andra organisationer och företagsnamn. Oftast känns det som "immature" och ungdomar, ser guldkalv bakom varje hörn, vad en de sätter sig an för affärsverksamhet. Problemet är att det finns ingen erfarenhet eller vilja till att utbilda och starta något företagande. Ingen riktig tanke bakom något. Ingen affärsplan, nada! Det är endast drömmen om jackpotten, som håller dem i liv. Hoppas vi kan visa dem bättre vägar. För det finns trovärdig och kompetenta företagare i Sverige. Det gäller att storföretagare ger sig in i leken och uppmuntrar den yngre generationen om att starta och gå hela vägen till mål. Och visar dem hur, så kan vi skaffa oss en uppfattning om vad som krävs och om vi är villiga att ta stegen som krävs. Just nu så finns det väldigt mycket pseudo-affärsverksamhet i Internet företagande. Jag rekommenderar gärna böcker om ni skickar ett privat meddelande och är intresserad. Marknadförings böcker som jag fick oerhört mycket ifrån. Det finns grymt mycket ordentligt skriva böcker inom företagande, som är X tusen gånger mer i värde än dem som jag hittat och endast finns på Engelska. Att leta på Amazon i engelska företagsböcker är som att leta efter en synål i en höstack. Mycket Bullshit edit: f-n hittade två fel i stavning |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|