Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Betalsystem

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-19, 20:28 #11
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Jag är inte så insatt i de andra kortföretagen..
Men som jag ser det verkar ju Paypal + Payson = kärlek
Billigt och dessutom lätt att fixa och trixa med, stöds dessutom av de flesta butiker..

Enligt payson så ska de kunna ta betalt från alla våra europiska länder, är det ngt som strular så får kunde kontakta payson så lägger de in kortprefixet i deras databas.. Ngt sådant svar fick jag från payson när vi hade strul med finska medlemmar som ville betala.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-20, 06:49 #12
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Mycket flitig postare

Får man någon parameter som talar om från vilket land betalningen kommer? Hur är det med olika betalningsförmedlare i det här avseendet?

Det jag tänker på är hur man ska veta med säkerhet om man ska ta moms eller inte. Om man nu kan utfärda kvitto efter betalningen och inte behöver visa något om moms innan betalningen? T.ex. om kunden betalar 100 kr inom EU så utfärdar man ett kvitto där det står 80 kr netto, 20 kr moms, och om kunden är utanför EU utfärdar man ett kvitto där det står 100 kr och ingen moms.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-20, 17:29 #13
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
T.ex. om kunden betalar 100 kr inom EU så utfärdar man ett kvitto där det står 80 kr netto, 20 kr moms, och om kunden är utanför EU utfärdar man ett kvitto där det står 100 kr och ingen moms.
Nja, man kan inte ta ut mombeloppet om man inte ska redovisa momsen, eller menar du att du höjer priset med 25% till kunder som du slipper redovisa moms för. De ska ju i sin tur redovisa moms i sina resp hemländer, så kunden drabbas av momsen ändå.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-21, 02:33 #14
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Jun 20 2009, 17:29
Citat:
T.ex. om kunden betalar 100 kr inom EU så utfärdar man ett kvitto där det står 80 kr netto, 20 kr moms, och om kunden är utanför EU utfärdar man ett kvitto där det står 100 kr och ingen moms.
Nja, man kan inte ta ut mombeloppet om man inte ska redovisa momsen, eller menar du att du höjer priset med 25% till kunder som du slipper redovisa moms för. De ska ju i sin tur redovisa moms i sina resp hemländer, så kunden drabbas av momsen ändå.
Till att börja med bör jag säga att det jag funderar på är webbtjänster (som t.ex. medlemskap i en webbsajt), så då bör väl aldrig köparen bli skyldig att redovisa moms, oavsett var han befinner sig? (Nu bortser vi från företag inom EU som hänvisar till sitt VAT-nr).

Det jag tänkte var att pris mot slutkund (som vi kan anta är privatkonsument) är samma oavsett var kunden befinner sig. D.v.s 80 kr + moms inom EU och 100 kr momsfritt för kunder utanför EU. Säljaren tar alltså ut 25% högre pris för kunder utanför EU (och redovisar 25% moms för betalningar inom EU), men för slutkunden blir det samma belopp att betala oavsett plats.

Eller är det så att tjänsten anses vara omsatt i Sverige även om köparen befinner sig utanför EU? Så man i så fall alltid ska ta 25% moms oavsett var köparen befinner sig?

Nu har jag aldrig tagit emot någon betalning med avsändare utanför Sverige, men det kan eventuellt bli aktuellt framöver, och då vill jag förstås att allt ska blir rätt.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-24, 02:26 #15
faisal faisal är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2009
faisal faisal är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2009
Ge www.plimus.com ett försök - ingen setup / månadsavgift, stöder alla stora betalningssystem. Behöver du hjälp mig
faisal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017