FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag är inte så insatt i de andra kortföretagen..
Men som jag ser det verkar ju Paypal + Payson = kärlek ![]() Billigt och dessutom lätt att fixa och trixa med, stöds dessutom av de flesta butiker.. Enligt payson så ska de kunna ta betalt från alla våra europiska länder, är det ngt som strular så får kunde kontakta payson så lägger de in kortprefixet i deras databas.. Ngt sådant svar fick jag från payson när vi hade strul med finska medlemmar som ville betala. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Får man någon parameter som talar om från vilket land betalningen kommer? Hur är det med olika betalningsförmedlare i det här avseendet?
Det jag tänker på är hur man ska veta med säkerhet om man ska ta moms eller inte. Om man nu kan utfärda kvitto efter betalningen och inte behöver visa något om moms innan betalningen? T.ex. om kunden betalar 100 kr inom EU så utfärdar man ett kvitto där det står 80 kr netto, 20 kr moms, och om kunden är utanför EU utfärdar man ett kvitto där det står 100 kr och ingen moms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det jag tänkte var att pris mot slutkund (som vi kan anta är privatkonsument) är samma oavsett var kunden befinner sig. D.v.s 80 kr + moms inom EU och 100 kr momsfritt för kunder utanför EU. Säljaren tar alltså ut 25% högre pris för kunder utanför EU (och redovisar 25% moms för betalningar inom EU), men för slutkunden blir det samma belopp att betala oavsett plats. Eller är det så att tjänsten anses vara omsatt i Sverige även om köparen befinner sig utanför EU? Så man i så fall alltid ska ta 25% moms oavsett var köparen befinner sig? Nu har jag aldrig tagit emot någon betalning med avsändare utanför Sverige, men det kan eventuellt bli aktuellt framöver, och då vill jag förstås att allt ska blir rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ge www.plimus.com ett försök - ingen setup / månadsavgift, stöder alla stora betalningssystem. Behöver du hjälp mig
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|