FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Håller på med en meny i jQuery, och är överaskad av hur smidigt och simpelt det var för att få det snyggt! B) Men, jag har lyckats få det helt perfekt, förutom att när man klickar på en länk igen så vill jag att den skall stängas, men som det är nu så stängs den och öppnas direkt igen, men hur gör jag för att stänga den? ![]() Kod: Kod:
$(document).ready(function() { Initialize(); }); function Initialize() { $('#menu>ul ul').hide(); $('#menu>ul a').click(function() { ShowMenu(this); }); } function ShowMenu(e) { $('#menu>ul ul').slideUp(); $(e).parent().children('ul').slideDown(); } Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sök lite på funktionen: toggleSlide()
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Stämmer, fel av mig.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack!
Men, förstår inte riktigt hur jag skall implementera koden i exemplet i min kod för att åstadkomma det jag vill. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle snarare sätta en class med display:none på alla element jag inte vill ska synas från början eftersom när man laddar en del javascript så kan de ibland flasha till och först sen körst hide(); vilket är störigt
![]() Kolla om du kan ladda ner en demo nånstans på Jquery sidorna där de använder sig av liknande funktion med slideToggle |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade nog underlättat att se din markup också... är du säker på att #menu>ul ul inte är lika med (e).parent().children('ul') ?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|