FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ursäkta om jag verkar dum men jag vill vara på den säkra sidan. Om jag inte använd recoverydvdn innan (vilket jag inte gjort) så behöver jag inte backupa partitionen inför diskbytet? Kan jag till och med deleta den nu utan att det påverkar mitt nuvarande system?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om du byter disk kan det vara så att du behöver kopiera den partitionen till nya disken. Inte för att jag tror att det är så, men man ska vara medveten om möjligheten. Jag föreslår att du sätter i en ny disk som du gör en nyinstallation på. Behåll den gamla disken utan att röra recovery-partitionen, så har du den kvar om den skulle behövas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Blåskärm bruka vara minne eller hårddisk.. Om datorn börja bli långsam, kan vara så att hårddisken börja gå sönder, dvs den får skriva om data flera ggr. Vet dock att ibland går det inte att ens ominstallera Windows XP, då bruka ny MBR vara lösningen på problemet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag har gjort så här Först gjort backup på den gamla installationen med true image Sedan installera om Windows Vista från recover partitionen, sedan 2 st gjort åsterställnings skivor. Så nu skall skruva i tillbaka den1 nya hårddisken och sedan köra dessa 2 st återställnings skivorna, få se om det fungera.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
|
Citat:
Ett moderkort till en bärbar bruka kosta ca 2000:- plus moms. Om man är riktigt duktig, så kan man byta kontaktdonet som sitter på moderkortet från AC adaptern.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
|
Ett tips, gör en bootbar ubuntu USB sticka ..Mycket bra felsökningshjälpmedel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
|
Använd SIW för att få reda på era serienycklar
till Windows.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är skitenklet och ta bort cmos password på bärbar, så man bör även kryptera innehållet på hdd. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|