FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Undvik svindyra svenska paketerade lösningar.
Lösningen på dina besvär finns här; http://www.getharvest.com/ Egentligen är Harvest tänkt att göra raka motsatsen till vad du frågar om. Harvest är till för att just hantera skickade fakturor, men om du använder Harvest tvärtom istället så får du allt du ber om. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns ju faktiskt en anledning till att system som SPCS o.dyl. har överlevt i....många år. Ibland känns det som att man ska leta nya lösningar "bara för att"...och ibland vill blanda in datorn även om allt faktiskt inte är enklare där, och så vill man ha en webbaserad lösning för allt ska ju vara webbaserat idag, det är irrelevant om man använder den funktionen (detta är självklart inte specifikt riktat mot trådskaparen, han vet säkert bäst själv hur han använder sitt system)
Ska man bara ha ett system för att ha koll på fakturor och inte behöver ha lager och/eller kopplingar till bank osv. så är det ju ganska enkelt att sy ihop i Filemaker, och vidare därifrån väldigt enkelt att göra webbaserat. Även om inte SPCS är "webbaserat" så är det ju inga problem att köra det över "nätet", även om flera samtidiga användare förutsätter en serverversion av SPCS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag läste en siffra att 47% av alla företag som använder någon typ av bokföringssystem använder SPCS/VISMA. Bla jag själv...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker att många missar dom "lokala" (svenska) anpassningar som många gånger "krävs" (om vi nu inte bara pratar om den enklaste formen av betalningspåminnelse och fakturahantering).
Jag tycker det vore intressant att se en siffra på hur många av dom som väljer t.ex. en utländsk webbaserad tjänst, eller för den delen lösningen "Excelark" som senare går över till t.ex. SPCS, och vilken merkostnad det ger vid administration för att lägga in lager/produkter, gamla fakturor och vad det nu kan vara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
www. fortnox .se , kör bokföring och fakturering så täcker det ditt behov!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Rekommenderar http://invoicemachine.com/
Mycket enkelt och snyggt har även stöd för att ta emot onlinebetalningar via paypal. Går att integrera med basecamp. /S |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|