FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallå!
Det är så att jag nyligen lät min nuvarande host gå i graven då man inte fick slänga upp allt jag hade velat. Det var också en amerikansk då marknaden var just för en bredare publik. Men detta börjar nu övergå till den svenska publiken så jag undrar om någon kanske har 1-2 rader egen erfarenhet av webbhotell. Då min erfarenhet av svenska webbhotell är obefintlig så har jag noll koll, men gärna med så lite restriktioner till materialet som möjligt som tex adult, torrents, associationer till upphovsrätts material (så som mp3 o dyl), själklart hostas inte mp3'orna men det hör iaf ihop på ett sätt ![]() Tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Både adult & torrent marknaden har en tendens till att dra på sig en hel del trafik.
Det finns en del trådar om detta här på forumet, så sök lite också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Aldrig varit med om ddos till några av dom kunder som har torrent sidor, dock så drar en tracker rätt stor belastning så funkar inte på shared hosting.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för svar, väl medveten om sökfunktionen också.
![]() Shared funkar alldeles utmärkt för ändamålen, vill ju tyvärr inte avslöja för mycket av de projekt som är i rullning, mer eller mindre där anything goes, nån tracker är det inte på tal om heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
www.e-h.se
www.patrikweb.se Bra webhotell, men vet inte hur dom ställer sig till mp3or och torrents. #e-s.se #patrikweb <- Bara att fråga där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror de flesta av de svenska webbhotellen har som krav att innehållet följer svensk lagstiftning. Sedan väljer ett par företag att även förbjuda t.ex. erotiskt innehåll i sina avtal mot kunderna.
Ett tips är att du hör av dig till de webbhotell som du anser intressanta, förhoppningsvis så kan du då förhindra att din webbplats skulle behöva flyttas efter att du väl är igång. /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du kan vara säker på att inte ett enda webbhotell eller hostingföretag i Sverige kommer låta dig hosta upphovsrättsskyddat material på deras burkar rakt upp och ner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Ne det tror jag han fattar, men vissa tillåter ju inte ens vissa filtyper som mp3 ens. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|