FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men ja, har varit lite problem kring Swedbank. Men majoriteten använder sig av Swedbank och har bara hört gott om dom. Fick ett formulär med 19239121 fält från Handelsbanken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett statligt övertagande av Swedbank är inte omöjligt i framtiden om de baltiska förlusterna fortsätter öka.
Swedbank har haft mycket driftproblem med deras internetbank också om du har missat det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Slå ut det på tre år så har Swedbank inte haft mer problem med sin internetbank än någon annan bank.
Högst OT så det kanske är dags att återgå till topic? Hade inte heller några problem att få företagskonto. Första gången så bokade vi ett möte tre dagar efter första kontakten och då ordnade hon allt med kontonummer, dosor etc. Andra gången ringde jag och fick det fixat över telefon men det kan ju bero på att det var min morbror jag pratade med.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Jag har öppnat företagskonto för nystartade org. nr per mail med Swedbank! kontot öppnat direkt samma dag, bankgirot tog nog 1 eller 2 dagar innan det fungerade, men jag fick numret direkt.
Visserligen har jag kontakt med dem lite då och då, men det är nog åtminstonde 4 år sedan jag faktiskt träffade honom personligen. Sköter all kontakt via mail, han skickar handlingar för påskrift som jag skickar tillbaks. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Spinner vidare lite på en gammal tråd för att ämnet fortfarande gäller företagskonto. Är det ngn som har priser på företagskonto?
Jag pratade med Nordea och kontaktpersonen där pratade om att dom hade bland dom lägsta priserna och att det låg på 600:- per år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör med det alternativet från Nordea för 600 kr. I det ingår ett master card samt ett bankgiro och ett plusgirokonto. Kontonumrena är sedan kopplade till plusgirokontot, dvs sätter någon in pengar på bankgirot så kommer de in på plusgirot, man har inte två separata konton. Däremot har kunden möjlighet att välja den betalningsmetod som passar dem bäst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kan inte minnas sist jag hade problem med Swedbanks internetbank. Det måste ha varit på 90-talet när de inte hade tillräcklig bandbredd. Deras internetbank är mycket enklare än Handelsbankens.
Nordea... Det finns väl ingen bank som fungerar sämre. Usch! Jag är på väg att byta bank för min enskilda firma. Hade ett postgiro en gång som sedan blev Nordea...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
Handelsbankens internettjänst. Usch. Ful och oflexibel. Nordea är jag nöjd med, speciellt nu efter uppdateringen för 6 månader sedan. Hemma kör jag dosan och på jobbet har jag e-leg. Smidigt som attan imo. Det som är nackdelen är prissättningen för transaktioner, vilket de känner för att ändra när som helst utan att meddela i förväg eller efteråt. Sedan tar de ofta bort dessa transaktionskostnaderna när jag ringer och är arg som ett bi. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Jag betalar 250:- / år för bankgiro, ingen kostnad för konton i övrigt just nu (beror på hur många inbetalningar man har per år). Swedbanks prislista finns här.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaren. Det blir lite svårt att veta vilka betalningar/utbelningar som kommer ske senare. Men just det med transaktionspriserna är en sak som jag måste trycka på med min kontaktperson på banken.
Har ni några andra tips eller saker man inte tänker på så skriv dom gärna ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|