FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hej,
Bakgrund Jag är relativt nyanställd på företaget jag jobbar åt, som är ett registrerat varumärke i över 16 länder. Vi äger många domäner relaterat till vårt varumärke (och dess TLD), men dock inte .com-domänen. .com-domänen ägs av ett företag i USA som har köpt upp ett dotterbolag för längesedan med liknande namn som vi har. Min kollega har tidigare fört en dialog med företaget som äger domänen ang. försäljning av den, men utan framgång. Fråga Min fråga är hur man bedriver en ATF-ansökan (.SEs motsvarighet) för en .COM-domän. Skulle uppskatta hänvisningar om vart jag kan ta del av denna information med kostnader osv. Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
WIPO är väl en generell organisation för dessa typer av ärenden?
Jag letar främst efter den avdelning som hanterar dessa ansökningar inom .COM-tldn - likt IIS - dvs den organisation som tillhandahåller .COM-tld'n. Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alltså, WIPO hanterar detta, eftersom .COM inte har en generell organisation som IIS bakom, utan .COM är en gTLD (Global) och inte en ccTLD.
http://www.wipo.int/amc/en/domains/gtld/ud...udrp/index.html Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och det gäller allrahelst för .com eftersom .com är ett sk tunt registry vilket innebär att registry inte ens vet vem som är innehavare till vilken domän. De kör bara zonfilen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|