FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har lite problem att få mod_rewrite att funka på Surftown. När jag använder .htaccess regler osv på min egen burk så funkar det men det funkar inte när jag lägger upp dom på mitt surftown-konto. Någon som fått det att funka och kan ge mig ett exempel (som ni vet funkar där) eller tips på vad det är som kan strula?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Maila och fråga om du ens kan använda .htaccess, det går att avaktivera om jag inte läst helt fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Gjorde det och fick tillbaka:
mod_rewrite ÄR enabled. Jag har just fått svar från en tekniker Jag frågade också om dom hade exempel som faktiskt fungerade men det verkar ha trillat lite mellan stolarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Read Only
|
Jag har via deras gränssnitt enkelt skyddat en katalog med .htaccess fil. När den väl är skapad kan du alltid tanka hem o modda som du vill
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Att skapa en .htaccess fil är ju inga problem. Det jag har problem med är att göra just rewrite reglerna så att det funkar. Som sagt, det jag testat funkade på lokal apache men inte på surftown.
Är det någon som fått det att funka med mod_rewrite på surftown och i så fall hur gjorde ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Detta är väl knappast ett supportforum för surftown?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|