FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Att mäta sina unika besökare mot sidvisninger känns lite udda. Unika besökare och sidvisninger är ju två helt skilda mätningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker ni att den här sidan ser bra ut? http://dailymobile.se/advertise/
eller borde jag lägga till något mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu vet jag inte hur din trafik har uppmätts, men om mätmetoden inte är allt för generös, handlar det nog snarare om personlig försäljning. Då gör du om materialet på "/advertise" + statistik till en tryckt folder/pdf-fil där du presenterar din marknadsföringskanal.
En sak att påpeka här är att din trafik är internationell. Nu när jag har skrivit har jag tänkt på en nationell, väldigt riktad målgrupp. Du har fortfarande en hög trafikmängd men det blir lite annorlunda när besökarna kommer från olika länder. Om jag var du skulle jag plocka ut de största länderna och se vilka konkurrenter som finns. Det vill säga, vilka andra webbplatser som genererar mobilintresserad trafik på det landets marknad. Sen jämför du det med tillväxten inom det landets mobilindustri. Kolla av vilken trafik dina nationella konkurrenter har och lägg upp allt sådant i ditt säljmaterial. Edit: Det är otroligt att du klarar dig så bra på den internationella seo-planen med en .se-domän. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker du skall ringa ett säljbolag. Nej ring flera, för att hitta dem som har bäst kunder för dig och kan ge dig bäst CPM.
Nu vet jag inte hur priserna och intresset är internationellt, men i Sverige skulle du åtminstone kunna få 0,25 öre per sidvisning (=15 000 kr /månad), och om du har en nischad publik betydligt mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är per banner skall jag tillägga, men du kanske kan klämma in 2-3 st ?
En cpm á 2,5 kr, ja tyvärr tycks det vara vad man säljer "bulk" för på nätet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tack för svaren, just nu så kör jag med sälj firmorna netshelter (usa) samt tailsweep. som jag skrev tidigare så fungerade tailsweep väldigt bra tills jag blev flyttad till UK avdelningen, har knappt fått några annonser sen dess. Hittar inga andra bra CPM firmor än dessa två :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|