FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För mindre företag så är 'branding' oerhört viktigt. Hur översätter man 'branding' till svenska? Varumärkesigenkänning? nä..eller.. Jag såg en mindre studie nyligen (USA) där man upptäckte att: 27% som sett en bannerannons, gjorde en sökning i en sökmotor efter produkten, märket eller företaget i annonsen. 21% skrev in url'en i annonsen direkt i webbläsaren. Om man kikar på denna studien så märker man att CTR på banners har gått från 0.33% 2004 till 0.19% 2008 Här ser man också att annonser i mobiltelefoner under 2006 hade en CTR på mellan 2-3%. Drygt tio gånger högre än en vanlig browser alltså. Ser man endast till den skandinaviska marknaden så är CTR riktigt usel. Norge 0.06% Finland 0.05% Sverige 0.04% som kan jämföras med Frankrike som ligger på en CTR av 0.18% I grafiken nedan kan man se att (i hela Europa) så ger en 234x60 banner 5 gånger fler klick än en 728x90. Videoannonser är som väntat överlägsna med en genomsnittlig CTR i Europa på 1.7% 17 gånger bättre än en 728x90 leader board. Att studera statisik och olika undersökningar kan alltid hjälpa en att välja strategi både som annonsör och den som publicerar annonser. Varför ödsla tid på sånt som inte funkar. Här kommer 80/20 regeln in igen som jag nämt i andra trådar/ ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
låter intressant det där, är det någon som känner till någon CPM nätverk som betalar ok? förrutom tailsweep då
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En väldig massa sidvisningar per månad, tusentals unika besökare och fortfarande inte speciellt inkomstgivande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det inte bra med återkommande besökare!?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.webmasternetwork.se/f7t37091.htm Skrev Perben (angående AdSense): Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Många som landat på siffran jag nämnde (mig själv inklusive) har härlett resultatet från deras kvartalsrapporter där dom, sist jag kollade, har en sektion för traffic acquisition, och en för partner revenue. Det är alltså ett snitt över alla Adsense-publishers, och har gått ifrån 30-35% 2006 till 10-15% förra året, samtidigt som trafiken har mångdubblat.
Finns en massa skrivet om det på interwebben, men här t.ex http://www.labnol.org/internet/googl...blishers/4991/ Webmaster World har även tonvis med trådar om t.ex hur organisk ranking, EPC och historik för sajten måhända spelar in i hur stor del publishern får, men å andra sidan kanske inte är så viktigt för klickpriset som annonsören betalar. Väldigt mycket magi inblandat i budgivningen och klickpriserna, så mycket är klart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Kontakta några tänkbara aktörer, presentera statistiken, erbjud en banner på bästa plats, och låt dem bjuda om de är intresserade. Framhåll brandingens värde och de 6 miljoner sidvisningarna...
Men du har alltså en låg ctr. Och väldigt få besökare skriver några kommentarer (med tanke på 2,6 miljoner(!) UB/månad). Skumt. Har du nån statistik på hur länge besökarna stannar vid sina besök? Edit: ctr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När man passerar en viss gräns i unika besökare blir leverantörer som Goolge Adsense utfyllnad... annonser som är bra att ta in i brist på annat. De flesta annonsörer går omvägen via en mellanhand för att nå mindre publicister. Är man större finns det ingen anledning att anlita en sådan mellanhand.
Få din statistik godkänd så att du kan sälja in direkt mot olika företag. Gör det själv eller anlita en försäljare mot provision. Vad använder du för annonshanteringssystem idag? Ett annat alternativ är att försöka sälja hela sidan till en intresserad aktör som redan har en färdig försäljningsorganisation. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|