FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon som vet var man kan få tag på statistik när det gäller användarnas upplösning? Det finns ju inget i loggarna om detta men det skulle ju gå att få ut med cookies/javascript eller liknande tekonolgier.
Funderar på att bredda sidan men vill inte riskera att det är för många som kör tex 800x600 fortfarande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För att vara säker på att just dina användare inte använder 800*600 i allt för stor utsträckning är det väl bäst att kolla trafiken på din egen sida.
Av besökrna på min sida kör mindre än 3% 800*600, men det beror ju mkt på vilken målgrupp man vänder sig till. EDIT: Läste fel Javascript Kod:
sw = screen.width; ![]() Sedan är det bara att räkna besökare och lagra statistiken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
över lag är 1024x768 den vanligaste upplösningen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jo, det vore ju bäst naturligtvis. Hur jag får fram det genom javascript osv vet jag men hur gör du för att spara undan denna info så att du kan kika senare? Citat:
<!--QuoteBegin--mypay över lag är 1024x768 den vanligaste upplösningen [/quote] Jag tror dig men var har du fått det ifrån? Egen statistik, artikel eller något liknande? Som sagt, att köra en koll på min egna sida hade ju varit bäst. Lite osäker på hur jag sparar undan statistiken/infon dock. Någon som har tips på detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
egen statistik
artikel i IW (internet world) och så en "educated guess" (låter bättre än "utbildadad gissning") |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack så mycket för infon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Nu skeppas det ju endel datorer med 1280x800 det det kommer nog starkt.
Ingen som har en väldigt ny extremetracker någonstanns på nån hyffsat välbesökt sida? Dom jag har är så gamla. Thomas
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
1024x768 - 33.1 %
1600x1200 - 21.9 % 1152x864 - 17.4 % 1280x1024 - 14.6 % 800x600 - 4.4 % De vanligaste (~4:3) upplösningarna enligt vår stats. Har tagit bort andra upplösningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Här hittar du den. Förvånansvärt stor andel som kör 1024x768 // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Japp det är ju bara att ta tillbaks det där jag skrev om 1280x800 (widescreen) på bärbara, inte nån ju!.. haha
Thomas
![]() |
Svara |
|
|