FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ingen har väl undgått alla de stora grupperna där Sverige och Norge tävlar om flest medlemmar i en grupp osv osv.
Nu senast är det någon kille i Sverige som ska cykla 5m/medlem som går med i gruppen. Gruppen har nu över 100 000 medlemmar vilket betyder att pojken kommer få cykla en bit. Min fundering är dock ifall han tjänar några pengar på att ha skapat en sån stor grupp. Om ja, så vart ligger pengarna? Jag antar att han inte spammar ut reklam till alla sina medlemmar. Då skulle folk tröttna snabbt. Finns det några pengar i stora grupper på FB? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hur skulle du tjäna pengar på endast gruppen menar du?
Visst, om du har en grupp med 1 miljon medlemmar, där du pimpar din sida i beskrivningen så kanske du kan skapa lite flow till sidan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vet ej hur och därför frågar jag. Om man inte spammar folk med reklam via meddelanden så har jag svårt att se hur man tjänar på det. Fast jag kanske inte vet allt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Just när det gäller sådana grupper tror jag inte det ligger så mycket pengar i. Möjligen om man lyckas slussa en del av medlemmarna vidare till en extern hemsida.
Men, att bli medlem i en sådan grupp betyder ju inte att man är trogen den gruppen. Snarare tvärt om, 1 miljon medlemmar, hur många sidvisningar i den gruppen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alltså har man 100 tusen medlemmar, och ska cykla 50 mil (inte sååå långt om det inte ska göras i sträck) så kan man få publicitet i media.
Får man publicitet i media kan man få in sponsorpengar, eller passa på att marknadsföra sin sajt. Jag antar att man bloggar om uppladdning och grejer. Klart det går att tjäna pengar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ska man tjäna pengar på FaceBook så tror jag det är bättre att satsa på nån app eller liknande med lite reklam å grejor
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, eller han som sålde sin hemsida, pixel för pixel... Den första snubben fick rätt mycket uppmärksamhet, men det var sen många som följde honom och det var det ingen som noterade...
Det är först ut som räknas. Kul grej att cykla, verkligen! Men 15.000 cyklar Vättern Runt snart och det är en resa på 30 mil... och inför detta loppet måste man öva sig lite. Ja. Man ska bara ha perspektiv på det man gör. Allt som är skruvat funkar inte och det ska man inte glömma. *** Om man nu ska göra en sån grej tror jag det är bra om man har en kompis på lokalredaktionen till tidningen i orten där man bor. Ofta sniffar riksmedia upp vad som står i lokalpressen. Om det är intressant alltså! Man kan duscha i sträck lika många timmar som man har medlemmar. 365 dagar är 8.760 timmar... kanske få ett badhus som sponsor!? om inte annat för att duscha där! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad cynisk man har blivit, har tänkt på det flera gånger. Direkt man stöter på någon uppståndelse så funderar man vart pengarna kommer in. Kommer inte ihåg att folk lägger upp grejjer på webben bara för nöje
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Notis: Det går inte att skicka PM till gruppens medlemmar när du överstiger 5000(?) medlemmar. Och med tanke på att de allra flesta medlemmar endast besöker en grupp de är medlemmar i en gång så finns det inget större värde i dem generellt. Du kan inte förmedla mycket till dina medlemmar om du inte kan få kontakt med dem =)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|