FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en egen sajt och egen server. Men jag kollar nu på alternativ om jag ska kanske köra mailen genom någon mail tjänst. För om min server skulle rasa så är det ju ganska viktigt att just mailen fungerar ändå.
Har kollat lite Google apps. Men är inte säker på om det är en bra lösning? Någon som har mer erfarenhet eller vet andra bra lösningar? Sen skickar man ju ut nyhetsbrev med så jag vet inte hur det blir med MX records och spam fällor osv. heller om man kör på en email tjänst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi kör Google Apps och har gjort det ganska länge nu. Fungerar klockrent, speciellt integrationen med calendar och docs som vi använder en hel del. Tilläggas ska att vi kör gratisvarianten.
Visst har det varit vissa driftsstörningar, men mindre än när vi låg på vanlig hosting i Sverige. För dina nyhetsbrevsutskick, de skickar väl inte dem genom ditt vanliga mailprogram hur som? Om du gör det borde du nog titta på någon annan lösning, så att du kan skicka dem via din server. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Men??
Om jag kör Google apps mail. Så kommer alla mail till google mail och inte min egna lokala Mail.app? Det betyder ju att jag inte kan see "headers" eller "raw source" etc. För jag har inte hittat någon plugin som gör att Mail.app drar ner mailen från Google Mail? Finns det lösningar? På Google kan man väl inte ha flera boxar heller, utan bara märka mailen? Hur har ni satt upp det? Jag behöver bara Google Mail. Inte dokumenten och det (än iaf.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
http://mail.google.com/support/bin/answer....c=cb&lev=answer Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan också säga att Google Apps fungerar klockrent, men du får själv göra en avvägning på dina krav och vad Google erbjuder.
Många tycker att det är en säkerhetsrisk att hosta sina mail hos en utomstående leverantör, emedan andra inte tycker det alls. Sedan finns dock en fördel, och det är priset. Som sagt får du själv utvärdera för- och nackdelar med att använda Google Apps med dina krav i åtanke. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan visa ett mail inkl headers och sånt genom att klicka på pilen uppe i högra hörnet (sidan om replay/svara) och välja Show original.
Mailen kan du ladda ner med både IMAP och Pop. Om du skulle vilja ha en lokal kopia, du kan dessutom installera Gears och få din senaste (i mitt fall 1 år tillbaks) mail lokalt lagrad i din webbläsare. Det är ju inte nödvändigtvis en lösning som passar alla, men det passar oss. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|