Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


1:a på Yahoo, 106:a på google....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-15, 21:05 #1
Worm Worm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 104
Worm Worm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 104
Jag ligger etta på sökordet "poker" med min sajt pokersidan.se på yahoo, msn, lycos, spray, overture, alltheweb och altavista om man söker på svenska. Detta är ju sjävlklart jättetrevligt men av någon anledning kan jag inte lyckas på google :angry:

Just nu innehar jag en 106:e plats och t.o.m. min registrering av sidan på sunet.se ligger långt långt före mig. Jag antar att google på något sätt straffat mig, men hur gör jag för att fixa det?
Ska jag ta bort lite text med ordet "poker" eller ska jag mejla dem och be om ursäkt för att jag utnyttjat deras system på fel sätt?
Det är just på ordet poker som jag är så långt ner, på andra ord ligger jag desto bättre till...
Worm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-15, 21:48 #2
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by Worm@Sep 15 2004, 21:05
Jag ligger etta på sökordet "poker" med min sajt pokersidan.se på yahoo, msn, lycos, spray, overture, alltheweb och altavista om man söker på svenska. Detta är ju sjävlklart jättetrevligt men av någon anledning kan jag inte lyckas på google :angry:

Just nu innehar jag en 106:e plats och t.o.m. min registrering av sidan på sunet.se ligger långt långt före mig. Jag antar att google på något sätt straffat mig, men hur gör jag för att fixa det?
Ska jag ta bort lite text med ordet "poker" eller ska jag mejla dem och be om ursäkt för att jag utnyttjat deras system på fel sätt?
Det är just på ordet poker som jag är så långt ner, på andra ord ligger jag desto bättre till...
Jag har liknande problem "byta bostad" ligger jag jättelångt upp på altavista, men finns inte alls med med dessa ord på google, trots att orden förekommer flera gånger på sidan.

Verkar vara enklare sökoptimera för andra sökmotorer än google.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-16, 12:00 #3
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Alla sökmotorer har olika algoritmer och värderar olika saker.
Google värderar content och relevanta länkar in/ut.
Yahoo/AV värderar alla länkar, keywords (inte Google) mm.
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-16, 15:35 #4
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Worm@Sep 15 2004, 21:05
Jag ligger etta på sökordet "poker" med min sajt pokersidan.se på yahoo, msn, lycos, spray, overture, alltheweb och altavista om man söker på svenska. Detta är ju sjävlklart jättetrevligt men av någon anledning kan jag inte lyckas på google :angry:
En vild gissning är att du låg etta på detta ord även på google för ca 10 månader sedan, eller rättare sagt exakt 10 månader på dagen idag den 16de september 2004.

Glimt ...

Yahoo kör på samma pissindex sedan innan detta datumet då det var enkelt att optimera webbsidor, nu efter november 2003 har google och yahoo gått skilda vägar, eller rättare sagt google gick sin väg och yahoo stod stilla, yahoo ligger kvar med samma index och uppdaterar bara befintliga sidor, exempel sök på webmasternetwork så ser ni hur inaktuellt hela yahoo är.

Jag tror det skurit sig i avtalen mellan yahoo och google för det var ju då snackat om egen sökmotor av yahoo flukterade som mest.

Vi som låg okey till på yahoo innan detta datumet kan ju bara vara glada för varje dag som går utan en regäl update av innehållet.

Edit: en titel likt "Poker sidan" kanske gör grejen.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-17, 10:43 #5
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Det verkar ha hänt saker idag, iaf för mig och alla mina bekanta och kunder som jag bevakar.

Antalet inkommande länkar har skjutit i höjden för samtliga större sökmotorer samt så har (till skillnad från en normal dag) samtliga keywords för samtliga sidor/siter också fått en rejäl knuff till en bättre pos.

Någon som vet om något speciellt för dagen?
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-17, 12:42 #6
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Robert@Sep 17 2004, 10:43
Någon som vet om något speciellt för dagen?
Inget speciellt vad jag har märkt än, kan vara att algon just nu stämmer med ditt sätt att optimera, ändras väldigt ofta nu nästan från dag till dag.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-17, 14:05 #7
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Sökmotorerna brukar iofs få hicka då och då men då brukar man trilla ur serp'en för dagen. Har bara varit med om en hicka förut där man blev boostad rejält (för att sedan gå tillbaka dagen efter). Kanske en updatering någonstans ja...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-17, 15:02 #8
walter walter är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 13
walter walter är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 13
Det går att kontakta och få straff att ändras. Skulle tro att de är försiktiga med ord som poker, av förklarliga anledningar.
walter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-17, 21:10 #9
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by walter@Sep 17 2004, 15:02
Det går att kontakta och få straff att ändras. Skulle tro att de är försiktiga med ord som poker, av förklarliga anledningar.
Gör det det? Vart vänder man sig med sitt försvar då? Google skyltar ju inte med någon möjlighet alls för den bannade att fösvara sig, ingen mailadress för en sån sak. Vilken ingång är rätt? (Tänker att det blir väl säkerligen dumpat om det går till fel mailadress hos dom.)
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-17, 22:00 #10
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Ursprungligen postat av walter
Det går att kontakta och få straff att ändras. Skulle tro att de är försiktiga med ord som poker, av förklarliga anledningar.
Gör det det? Vart vänder man sig med sitt försvar då? Google skyltar ju inte med någon möjlighet alls för den bannade att fösvara sig, ingen mailadress för en sån sak. Vilken ingång är rätt? (Tänker att det blir väl säkerligen dumpat om det går till fel mailadress hos dom.)
Äsh, hittar inte mailadressen just nu men jag har sett den på googles sida någonstans (antagligen på .com sidan)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017