FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag sitter på domännamnet journalist.nu som jag nu ägt i tio år utan att göra något av det. Dags att sälja. Men var? Här? Eller kanske via Sedo.com eller annan sådan firma? Förslag? Sedo verkar enkelt men kostar en slant. 150 euros... Jesper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Rekommenderar att sälja den privat när det gäller en nu. Det är INTE värt att köra genom Sedo när den avgiften är så hög.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jösses.. kostar det alltid 150 euro att sälja via Sedo?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
150€ är väl en mini kostnad annars tar de 10% om man säljer en domän via deras plattform. Om man bara använder dem för escrow så tar de 3% när jag kollade senast för någon tid sedan.
Deras prislista. http://www.sedo.se/services/prices.php3?tr...id=&language=se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Minimikostnaden beror på vad det är för extension, 50 USD för .com/.net etc. 100 USD för .se och en del andra. 150 USD är för mer "exotiska" TLDs som t ex .nu .
Alla priserna finns i listan som Nicklas länkade till. Max |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ingår avgift för ägarbyte i den avgiften?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det som ingår är själva transfern, avgifter till registry:t (i det här fallet nunames) ingår inte.
Anledningen till att minimikostnaden är högre för vissa TLD:s är att mängden administration som krävs skiljer sig åt. /Max |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Att lista domäner kostar ingenting, därför skulle jag i din sits sätta upp domänen på så många platser som möjligt. Det är först när domänen säljs som eventuella avgifter tillkommer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag testade att betala för synas lite extra på SEDO:s marknadsplats en gång (39€) och fick för det 16 klick eller liknande så det är inget jag kan rekommendera
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|