FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är nu igen jakt på co-location och kanske drift till en rad nya svenska communities i ett nytt koncept inom ämnet byggbranschen. Just nu finns en av sajterna i nätverket uppe www.hemochharmoni.se och det är denna tillsammans med några andra som vi behöver att placera på ett lite mer säkrare och seriöst ställe.
Just nu bygger vi främst för svenska marknaden, men till slutet av 2009 kommer vi även att öppna communityn i lokala versioner runtom i Europa men med centraliserad utveckling, drift och teknisk support och jag vill gärna ha detta i Sverige. Vi kommer på några års sikt förhoppningsvis ha behov av 50-100Mbit/s (20-50 miljoner sidvisningar/vecka) vilket kräver lite större serverpark. Jag investerar själv och strukturerar upp i ett nytt bolag Virtuell Media i Sverige AB som allt detta ska ligga hos och jag vill av naturliga skäl hålla kostnaden i bolaget på ett minimum nu i början. Mina behov just nu är enkla: - Garanterad 5-10Mbit/s i bandbredd bör fungera väldigt bra första året. - 1U eller hyra 1 server (4Gb/2x73Gb Linux Raid 0/1 eller 10 med MySQL 5 och PHP 5) - Professionell dygnsbackup av diskdata (utan nedtid på MySQL, typ Hotbackup) lagrad på annan plats Tekniska offerter med och utan drift vore toppen |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|