FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag har tänkt att starta ett telemarketingföretag med min kompis som är en erfaren säljare och jag har lite funderingar kring detta som jag hoppas att någon kan svara på. *Hur ser marknaden ut, kan man tjäna stora pengar på Telemarketing? *Hur mycket provision får företaget per produkt man säljer? (Vet att detta kan variera men på ett ungefär) *Är det enkelt att bli återförsäljare, hur går man tillväga? *Vilka produkter rekommenderas att sälja, vilka säljer bäst? Dela gärna med dig om du vet något annat som vi bör veta angående Telemarketing. Om du själv driver eller har jobbat på ett telemarketingföretag skulle det vara jätte bra om du delade med dig av dina erfarenheter av det. Mycket tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad gör du själv när en telefonförsäljare ringer?
![]() Jag har faktiskt ingen aning om hur bra pengar man tjänar på telefonförsäljning. Men en kund till mig jobbar med marknadsundersökningar och de drar in en hel del kulor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mitt tips är att först få in avtal att sälja.
Om ni inte ska sälja en egen produkt så måste ni ringa runt till olika bolag och se om dom är intresserade av att anlita ett TM-bolag. Till en början kommer ni ha sketna villkor och ni kommer inte ha möjlighet att ha bra arbetsvillkor för era säljare. hur mycket pengar ni tjänar per avtal beror helt på vilken produkt ni ska sälja. mobiltelefoni/bredband ligger mellan 200-3000Kr per avtal som tecknas. Jag tror att det som är enklast att få är om ni kontaktar något nystartat elbolag. Alternativet är att kontakta ett nuvarande TM-bolag och höra om dom vill "låna" ut ett avtal till er. Tmbolag kan omsätta en J-vla massa väldigt fort men det krävs ett riktigt driv och bra Teamleaders. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Någon annan som har något mer att tillägga? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har ett uppdrag för er när ni startar. Kontakta mig gärna via PM om du är intresserad av att veta mer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har också ett uppdrag till er som kanske är intressant. Kontakta mig gärna via PM
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Snarare mellan 400-900 mest beroende på avtalslängden. MVH R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Även jag söker någon som vill jobba med TM för oss.
800kr per slutet avtal under förutsättning att kunden inte väljer att avsluta abonnemanget inom 3 månader. Det gäller försäljning av fruktkorgar till företag i Stockholm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har ett TM företag i Stockholm med 20 platser.
Om ni har någon produkt att sälja till företag kan jag eventuellt vara intresserad. Kontakta mig på joakim.hallsten *a* gmail.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför finns inte NIX för företag också. Är så trött på alla telefonförsäljare. Gör absolut inga avtal per telefon.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|