FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jo herregud - massor.. mest utsatta är nog Microsoft... Det är många som tyckt det varit jätteskoj att regga domäner som t.ex microosoft etc men alla har trillat dit och fått släppa ifrån sig sina domäner. Jag förstår inte ens poängen med det.. (eller jo - snylta) men ändå - varför inte bygga ett eget varumärke? En del av oss känner säkert till jotis.com (nerlagd) - kolla jotis.se (det är sånt vi pratar om - nu är/var dock inte Jotis ett varumärke) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
mypay> Jag hade mircosoft.nu i två år (tills den expirade / jag tröttnade på .nus sjuka domänkostnader) som hobbydomän utan några som helst problem.
Det var tom en kompis till mig som lade upp windowsupdate.mircosoft.nu som en fakad windows-update sida att lura sina polare med, inga problem där heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vi var tvungna att köpa loss Sedo.com. Domänen ägdes av en amerikan som hette "Sedo" och som använde den helt privat utan att tjäna pengar på den. Eftersom domänen var lika med hans namn samt att hans registrering var äldre än vårt (då) inte särskilt kända varumärke ledde till att vi inte hade någon chans. Ofta försöker företag "skrämma" domännamnsägare genom att hota med UDRP trots att de inte har någon som helst rätt till ett visst domännamn. Dessvärre är det många som då ger upp sina domäner trots att ovan nämnda krav inte är uppfyllda. mvh, Sedo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Här är ett bra exempel. En person registrerade domänen vovlo.se . Volvo vann tvisten.
http://www.iis.se/domannamn/doc/beslut.pdf |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|