FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag saknar fortfarande besked i egenreklamfrågan.
Hur stor och känd ska man vara för att egenreklam ska kunna kringgå totalförbudet mot reklam, och istället bli en intressant nyhet av allmänintresse? Här dök ett helt nytt företag upp och postade egenreklam som sitt första inlägg. Samtidigt får man inte ens delta i diskussioner där tjänster uttryckligen efterfrågas ifall man råkar nämna att man tillhandahåller den tjänsten. Och angående signaturlängden då - hur svårt är det att ändra ETT tecken i regelboken, ifall ni nu beslutat att det är 3 rader som gäller? Eller är det godtycket som styr där också? Bra att du svarar i alla fall, Alex. |
|||
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tackar också för svaret Alex, det är det första vettiga försöket jag ser från en moderator att klargöra och svara på kritiken.
Dock måste ni moderatorer fundera över en sak som har varit på tapeten i åratal, att om man har en värdefull nyhet inom den egna organisationen så måste wn kunna vara ett forum för detta så att sådana nyheter blir första handsinformation. Generellt är wn fullständigt besatta av tanken att inte tillåta egenreklam, mer än det är sunt. Alternativet är att ni utser någon moderator att skaffa förstahandsnyheter. Målet måste ju vara för WN, att nyteknik, idg osv citerar nyheter som finns på WN? Eller är jag ute och cyklar? |
|||
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Generellt så är all egenreklam förbjuden. Enligt reglerna. Men vi tar oftast inte bort poster i tex. webbhotellsforumet där någon har sagt vad de kan stå till tjänst med. Vi vill dock inte att en ny användare, som sina första inlägg, kommer hit och postar trådar med försök till egenreklam överallt. (Tråden som första inlägget relaterar till blev redigerat rätt snart efter att jag såg det. Webbadressen försvann från posten) Vi skall försöka bli mer konsekventa i våra beslut om egenreklam. Jag tycker att danielos sammanfattning av vad vi vill ha är bra. Citat:
![]() |
#54 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon update i frågan "nya WN"?
|
|||
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag sitter på alltomwebbutveckling.se och .com om någon tror sig kunna skapa ett bättre ställe...
![]() |
||
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
|
Citat:
Istället för att kräva att alla skall avgå och tycka att alla är skit, varför erbjuder inte dina tjänster istället.. Det kanske inte är så lätt.. |
||
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför jobbar moderatorerna gratis?
wn.se drivs väl som en del i företaget QU? Kan inte tänka mig att Loopia, Surftown m fl annonserar gratis? Vore perfekt om jag kunde ha ett par killar som gratis gick och plockade kartonger här i min lagerbutik medans jag tjänade pengar på prylarna som legat i kartongerna. /Thomas THL Ps. Egenreklam regeln är kass! Om det efterfrågas en tjänst i en tråd så får den som har tjänsten inte svara i tråden.. vad är det för nätverkande? Det är som om man bara fick viska till varandra på en nätverksträff, hörde 3:e part vad du har att erbjuda så får du lämna lokalen. |
|||
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vad gäller reklamintäkterna finns det publika uppgifter om vad det kostar med bannerannonsering. Det borde täcka kostnaden för serverdriften ungefär. Det som återstår är adsense och frågan är väl om det är någon betydande summa. Själv vet jag inte om jag skulle vilja ha betalt för det här. Det tar bort charmen. Jag brukar försöka moderera förmedling av tjänster när jag tittar in. Senaste veckan har det dock varit hultsfredsfestival helt utan internet för min del.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
|
Ok? Drift av maskinera kostar inte pengar? Trafikkostar inte pengar? Jag tro nog man få se WN.SE som ett hobbyprojekt, där man har lyckas finansierat en del av driftkostnaden .
Du tro väl inte att WN har anställda moderatore a 100:- / tim. Det ideellt arbete människor som är moderatorer på WN. Alla forum på nätet har inte någon risk kaptialist bakom sej, utan drivs just som "hobby projekt" ,just för att man tycker det är kul. Egen reklam? Sure! Svår fråga, eftersom det blir lätt att folk sitter här fiskar kunder. Jag har tillåtit egen reklam på mitt forum, men det är mest för att det är dåliga tider, och därav tycker att man skall ha den möjligheten. Så länge det är konsulter, men sedan kommer folk som postar länkar till olika kickback program, sånt där kan spåra ur. Jag har ingenting med WN att göra, men folk förväntar sej så mycket ibland, det är så lätt ställa krav, så svårt att ge. Men sedan börja man inse att även ideellt arbete äter tid. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad arg du låter.
Jag förstår att det kostar pengar. Nu hittade jag inga publika uppgifter om vad det kostar att annonsera (och jag är egentligen inte intresserad av vad det kostar) men om vi räknar försiktigt: 4 annonsörer (som jag kan se nu) x 1000 kr/månad = 4000 kr Hostingen av denna sida BÖR inte kosta 4000 kr + moms i månaden och gör den det så är nog Loppia, Binero eller Surftown intresserade av att sponsra med utrymme på någon av deras servrar mot annonsering. Då bör det bli en slant över till en huvudansvarig moderator. Problemet är ju att eldsjälarna har tappat intresset eller behöver ägna sig åt saker som genererar pengar, inga konstigheter med det. Men då måste ju något ändras så att forumet blir modererat på ett vettigt sätt. Hatten av för er som modererar idag, utan er hade wn.se inte varit vad det är idag men ni har ju själva sagt att tiden inte räcker till. /Thomas THL Citat:
|
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|