FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
#92 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
...men det var faktiskt bättre förr, seriöst. Idag kallar sig alla webmasters.
|
|||
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#94 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#95 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Låt dem flöda in. Why not? Inte fan är de samma personer som jobbar på ICA Maxi i 200år. |
|||
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Och har inte WN krav på att redovisa sin hemsida när man registrerar sig? Och då går ju WN's webmaster igenom och kollar sedan aktiverar den registrerade! |
||
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
De som menades var att vem som helst kan lära sig att bygga en webbsida på ett par timmar. Om ens så lång tid. |
|||
![]() |
![]() |
#98 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänk att jag missade den här tråden
![]() Om jag inte misstar mig så fanns det ett par trådar för ett år sedan eller så om vad man ville förbättra och med nya WN så kanske en del av det kommer med, så vi får hoppas att Alex får en liten lucka så han kan får en chans att göra dom ändringar som behövs för det nya forumet. Finanser behöver inte vara något problem och det finns många sätt att hitta bra lösningar som ger lite inkomst utan att göra WN sämre. Bland annat så finns det en klick med företagare som inte trivs med alla unga "webmasters" som har uttryckt ett intresse att kunna konversera med seriösa aktörer under mer kontrollerade former, vilket man då kan använda så att den/dom som vill kan betala en månadsavgift (säg 100 sek eller så) för att få tillgång till en privat sektion. Donationer fungerar också bra, dels för att den/dom som vill bidra kan göra det och för att dom som gnäller över hur saker och ting är kan hänvisas till att donera för att förbättra situationen...det fungerar, tro mig ![]() Pengar är dock inte det stora problemet för att få in moderatorer ska inte vara några problem. Jag själv driver ett annat community där jag som mest hade 75 aktiva moderatorer på frivillig basis utan problem. Det som krävs är en grupp som kan leda moderatorerna och se till att dom hela tiden har momentum och klara riktlinjer för vad dom ska göra och hur. Vad det gäller egenreklam så har jag nyss fått en vänlig varning om att jag brutit mot §3 och i ärlighetens namn så förknippade jag inte egenreklam med att diskutera projekt man håller på med, men §3 är tydlig på den punkten och jag får säga att jag fick en väldigt snäll varning trots allt. Problemet med §3 är att den stryper ganska mycket och istället skulle jag föreslå att WN avsätter ett separat forum för att diskutera sina egna projekt/skriver nyheter om vad man håller på med. På så sätt så styr man undan egenreklamen till ett fokuserat område där det inte stör övriga diskussioner samtidigt som man öppnar för ett mer öppet forum. Egenreklam när någon frågar specifikt efter förslag på olika saker skulle kunna hanteras genom att personen som frågar i sin post skriver om det är ok för företag att presentera sig själva. Om det står att det är ok så tillåter man egenreklam så länge det är relevant för frågan och står det inte så gäller regeln om egenreklam och man får inte presentera egna tjänster eller produkter. Nya forumet antar jag har stöd för individuella forumregler, så då kan det tydligt stå över forumet vad som gäller för att göra det hela ännu tydligare. Jag har för mig att nya forumet ska bli VB och även där finns det väl möjlighet att ställa in vad som gäller för signaturer precis som på IPB? IPB 3 har funktionen att begränsa antalet länkar, antal bilder, antal rader text osv på gruppbasis, vilket gör det mer flexibelt om WN tex vill låta vissa grupper ha länkar eller bilder i sina signaturer eller om antalat rader ska vara olika beroende grupp. Det finns inga problem, bara olika krångliga lösningar ![]() Edit: Tog bort copy/paste fel eller vad som hände med din post // FredrikMH |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|