FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad brukar vara de avgörande faktorerna för ett avslut?
Webshopar finns det gott om och likaså urval av produkter. Men vad får kunden att ta steget till kassan o genomföra affären? Jag har filat på en webshop under några månaders tid med ständiga förbättringar. Men resultatet har uteblivit. Har ni några tips på funktioner, uttryckssätt etc som underlättar för kunden att ta beslutet om köp? Har ni förslag direkt riktade till mitt projekt så kan ni se det på aldestam.se //Cecilia |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Själva butikslösningen känns sådär. Frames och utseende som påminner om 90-talet.
"Förskottsbetalning via Payson, Paypal, Paynova eller via företagsanslutet bankkonto för alla beställningar - notera att porto skall läggas till slutsumman! Paypal: [email protected] Payson: [email protected] Paynova: [email protected]" hade gjort mig väldigt tveksam. Och frakt på 90 kr? Sen är ju en hel del av bilderna väldigt svåra att tyda om man inte kollar på den största versionen och ändå är vissa konstiga (stumpbyxor bland en massa stenar.. ? - t ex http://img.noxshop.se/19067/item/58cde4eb-...69fd595e_l.jpg) Det är också långt ifrån självklart vart varukorgen är efter man klickat på "Köp". Borde kolla på att slänga in en enkel alert() via javascript som berättar detta. Är väl vet jag hittade vid en första anblick .. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En del saker som jag upptäckte:
1. Webbshoppen ser ut som en blogg. Inte mycket som indikerar (vid en snabb blick) att det är en webbshop. Texten tar upp lite väl mycket 'above the fold'. 3 st bilder 'below the fold' som inte är klickbara. Bilderna har egentligen ingen betydelse alls där de är placerade. Ni borde nog också se över eran 'header' som är lite väl stor och inte förmedlar så mycket. 2. Sidan är oerhört seg och det beror på att du skalar ner bilder som är 4-5 tusen pixlar breda ner till små små bilder. En del bilder är runt 1.5 MB (!) 3. Som föregående talare sa; - Skippa frames! 4. Din domän är aldestam.se och hela shoppen ligger i en frame under aldestam.noxshop.com. (SEO måste bli knöligt med den lösningen) 5. Era kontaktuppgifter är i princip obefintliga. En epostadress och ett mobilnummer är det enda ni erbjuder. Företagets namn, adress och telefonnummer är ett måste att visa klart och tydligt. Det måste finnas en möjlighet för kunden att se vem man har att göra med. 6. När man kommer till kassan, HUR, VAR och NÄR betalar man om mant.ex. vill betala med Paypal? Men det bästa rådet ni kan få är att byta webbshoplösning helt och hållet, där ni använder er egen .SE domän istället för en subdomän under .COM (i en frame) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Instämmer med föregående talare. Sidan känns lite rörig och det är svårt att få en bra överblick direkt vilket förmodligen avskräcker en del.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för era kommentarer!!
Ska genast ta itu m sidan o genomföra förändringar o förbättringar. Trevlig kväll! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Eftersom det finns mycket att göra på sidan så tror jag du kan öka ditt resultat avsevärt. Har inte tittat så djupt på sidan så det kan vara fel vissa grejer jag föreslår.
Tycker du ska informera bättre om vilka betalalternativ som finns. Det ökar både förtroendet och att man ser att det är en webshop och inte en blogg. Gillar menyn och headern. Resten av texten har default font och det tror jag kan göras snyggare. Även byta ut den blå och lila färgen på länkar vilket känns lite B. Generellt är det lite design som kan förbättras tycker jag. Gillar även att kassan har ett steg, men som det ser ut nu så skulle jag nog tyvärr inte ta mig så långt som till kassan tyvärr. Försök även avgränsa "högersidan" lite mer, grötar lätt ihop sig med allt annat innehåll. Lycka till i alla fall! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Design och bilder är mindre bra.
Tror din kundgrupp kräver riktigt bra design och bilder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sätt upp en enkät med diverse frågor om både befintlig design, samt om nuvarande sortiment/önskat sortiment, betalmojligheter, kontaktsatt etc. Det är ju till trots allt målgruppen till sist som avgör(!) (skrivet via iPhone) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
aldestams: Tycker det är svårt att se vad du har förändrat faktiskt. Inga jättestora förändringar vad jag kan se. Kanske är lättare om du skriver vad du har ändrat?! Tycker i alla fall fortfarande inte om den blå texten på länkarna, inte fonten heller. Ändrar du länkarna till en annan färg kommer också de bilder som är länkar att ändras, för de passar inte heller med den blåa kanten. Tycker du kan ta bort eller flytta "Hem" och exempelvis göra headern till en länk istället. "Hem" känns lite malplacerad som det är nu. "Sök på aldestam" och knappen "sök" tycker jag ska vara left-align också. Det var det jag kom på nu. Godnatt! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|