FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Än vän till mig försökte flytta (inte kopiera) en mängd filer från sin dators hårddisk på en minnespinne när plötsligt minnet tar slut! Nu eftersom hon inte valt att kopiera filerna till pinnen utan valt "Flytta hit" så försvann filerna också från sin ursprungliga plats.
Var sjutton är filerna nu? I någon sorts temporär mapp (Windows XP eller Vista som används)? Skulle kunna prova flytta filer själv men har inte så små minnespinnar just nu :P Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Läggs inte sånt i TEMP?
Edit Om det nu är Windows OS ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Filer som inte får plats på minnespinnen bör inte enligt min erfarenhet försvinna från hårddisken. Däremot, om man flyttar ett flertal filer till minnespinnen så försvinner dom ju eftersom från hårddisken, och tar man då bort dom på minnespinnen när flyttningen avbryts så tar man ju bort dom man redan har flyttat på...
Och ja då är det väl bara ta fram backupen/unerase-programvaran? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Sök
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
henning har rätt. De filer som flyttats (kopierats och sen tagits bort) skall finnas på stickan. De andra filerna skall ligga kvar på sin gamla plats. Inget hamnar i temp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
gå in på utforskaren och klicka mappalternativ och unchecka dölj dolda filer, sen gå in på din användare så finns TEMP mappen där och där brukar sådans sparar oftast!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om jag inte misstar mig så fungerar XP på samma sätt som Windows 2003 Server, den flyttar den faktiska filen vilket förkortar process-tiden men gör filen halvt korrupt i delat tillstånd. Windows 7/Vista fungerar som Windows 2008 Server, den kopierar filen och tar sedan bort den från dess ursprung.
Be mig inte om källor då jag inte har den blekaste om vart jag har läst detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Varesig XP eller 2003 Server gör på det viset. De kopierar filen och tar efter lyckad kopiering bort ursprungsfilen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|