FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Har en dedikerad Apache server (står hos Bahnhof) till en sida vars domännamn är registrerat hos Loopia och pekar till servern. Sidan kör Wordpress som bloggsystem. Nu fungerar inte "registrering" och "glömt lösenord" utan jag får upp detta meddelande: "Kunde inte skicka e-post. Möjlig anledning: din servervärd kan ha stängt av mail()-funktionen." Antar att detta är något som ställs in i php.ini, men jag vet inte hur jag skall göra för att få igång det? Tacksam för hjälp! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du har en dedikerad server är det väl du som är servervärden.
Om du ändå måste eller vill använda en extern smtp-server så finns fler alternativ. Om du kör Windows så kan du i php.ini ange en extern smtp-server. Om du kör linux kan du konfigurera sendmail att använda en extern server. Eller så kan du använda ssmtp som är ett annat sätt att få sendmail att använda en extern smtp-server. Dessa metoder fungerar generellt för phps mailfunktioner. vill du lösa enbart wordpressproblemet så finns det en plugin, smtp mailer, som fixar detta. Användbart för alla garderobsanvändare som inte har port 25 öppen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack Magnus!
Funkade perfa. Precis vad jag vill ha. ![]() |
|||