FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Precis som topic, vad kör ni med för skrivare vid paketering?
Utskrift: Packsedel Faktura/Kvitto Fraktetiketter Fraktinformation (för transportbolaget) Söker en bra och prisvärd laserskrivare (s/v) med minst 2 st automatiska matarfack. Skall man effektivisera så går det inte att byta papper ifall det är fraktetiketter eller vanliga fakturor/kvitton. Så, vad kör ni med? Och vad rekommenderar ni? Har själv sökt en hel del på t.ex. Prisjakt.nu, men tycker mig inte hitta något som passar mig i smaken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Vi kör denna för våra pacsoft utskrifter Zebra lp 2844-z Inget färgband (direktermo) bara att köra. Har ettikett i låda under bordet som matas genom maskinen så man fyller inte på så ofta. Sedan harr vi en Brother laser till det övriga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan även jag rekommendera Zebra lp 2844-Z, otrolig snabb.
Men se till att köpa just varianten med -Z på slutet, för då får du stöd för ZPL och ZPL 2 programmeringsspråken. Skriver du ut ifrån Unifaun t.ex så går det mycket fortare (1-3 sekunder att skriva ut en etikett) jämfört med att skriva ut via vanliga skrivardrivrutinen. Även fast skrivarna är dyra så är de absolut värda pengarna om man har lite volym, speciellt då man spar tid och sen att etiketterna är mycket billigare än laserarken. Sen kan jag rekommendera att invenstera i en ordentlig laserskrivare om ni har många beställningar, vi köpte en sådan här, http://www.dustin.se/pd_5010122798.aspx och vi har faktiskt aldrig haft några problem med den, även efter 3 Tonerbyten (Ungefär 60000 utskrifter). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
ett tips kan vara att kolla efter Zebra LP 2844-Z på ebay då man kan spara någon tusenlapp.
ett gissel med att köpa en "lite billigare" laserskrivare brukar vara att tonerna brukar vara lite dyrare och inte hålla lika länge. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi använder Dell 3115cn ( http://www.dustinhome.se/pd_5010166442.aspx ). Den har av någon anledning blivit dyrare sedan förra sommaren när vi köpte den, men det är en kanonapparat och väl värd varenda öre.
Använder ena facket till pacsoft-utskrifter och det andra till allt annat (följesedlar, fakturor, plocksedlar osv). Extra plus för scanner och kopiator. Vi använder den till 50-100 utskrifter per dag och har än så länge inte stött på några bekymmer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för alla tips!
Det blev tillslut något så enkelt som en HP LaserJet P1005. Etikettskrivare hoppar jag över just nu, då all frakt går med nytt avtal hos Schenker. Får fortsätta växla papper tills det rullar in 10-15 ordrar dagligen, då blir det att fundera över läget igen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|