FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är så att jag vill köpa en .se domän som snart går ut. Problemet är ju bara att få tag på domänägaren. Om man kollar via IIS så syns fullständigt namn på domänägaren och att den är reggad via One.com. Allt annat är ju dolt.
Jag slängde iväg ett email till One's support och undrade om jag kunde få komma i kontakt med den som äger domänen. Till svar fick jag att jag skulle kontakta IIS för dom kunde lämna ut uppgifterna. Nåväl, mailade då IIS men dom svarade då att jag skulle kontakta One eftersom den är reggad via dom. Så vad gör man ? Ingen verkar ju vilja lämna ut uppgifter, inte ens en emailadress. Sen IIS ändrade reglerna så verkar ingen veta något. Vad säger ni här på WN ? Får väl vänta tills domänen går ut (om inte domänägaren förlänger den) och hoppas att jag får den då <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vanligtvis brukar registraren kunna vidarebefodra ditt mail till ägaren av domänen om du ber om det. Då kan domänägaren återkomma direkt till dig om han/hon så önskar.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det borde ju vara One som har ansvaret för att vidarebefodra mailet eftersom den är reggad via dom. Får väl skicka ett nytt mail till dom och hoppas på bättre lycka den här gången. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har iaf fått email vidarebefodrat direkt från registraren.
Uppdatera gärna tråden om du når någon framgång med One eller IIS, kan vara intressant att veta vilket som fungerar bäst.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
...men precis som Marcus säger, uppdatera gärna tråden när/om du når någon framgång så kan vi andra sedan se vilken väg som är den rätta att gå... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror du lyckades hamna i mitten av affärsmodellsbytet?
Numera är det nämligen så att det är registern's jobb att ha hand om kund kontakter och liknande - då det är DERAS kund, inte IIS. (Såvida inte domänen har registern SEDirekt) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har fått mail vb också, då var det av binero.
Visserligen blev jag kontaktad och inte vice versa |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är registraren som skall vidarebefodra mailet till innehavaren och inte IIS. Slutkund skall egentligen inte ha någon kontakt överhuvudtaget med IIS i och med den nya affärsmodellen utan ställer sina frågor till respektive registrar (SEDirekt för domäner som ligger kvar hos IIS).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det verkligen någon som har ansvar att vidarebefordra mail till ägaren av en domän? Kan man verkligen kräva att IIS eller registraren gör det? Jag fick för mig att det har mer med deras goda vilja att göra och inte om ansvar. Men det kanske är fel?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|