Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Alternativ till Dell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-06, 09:39 #11
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@May 6 2009, 09:25
Jag, och många med mig, har fantastiskt bra erfarenhet av Dells service. Sen kan man ju fundera på om det är bra eller dåligt

Har fått bytt hårddisk, fläktar 2 gånger och tangentbord.
Denna service ær såklart bra om man kænner att man vill betala før den, jag anser att den inte ær værd sitt pris, men visst har man 1 dator och ingen backup så skulle jag nog teckna ett sånt avtal.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-06, 09:41 #12
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Originally posted by jomper@May 6 2009, 09:28
Nu var det länge sedan jag jobbade med den här typen av saker, men då var det inga problem att få snabb på platsen-service oavsett om man hade Dell, IBM (numera Lenovo), HP, Fujitsi osv. Det är oftast samma företag som servar allihop, t.ex. Infocare.

Dell hade dock klart högre felfrekvens än HP och framförallt IBM. Störst skillnad var det på bärbara.
Min erfarenhet ær att HP har vældigt mycket problem, men att Fujitsu Siemens fungerar vældigt bra.

jag har haft en 4-5 HP laptops i olika sutationer, och ingen av dom har klarat sig mer æn 6mån utan service.
Dock så brukar jag dom relativt hårt, æven om jag då anser att det ær en laptop, och den ska tålas att bæras runt.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-06, 14:12 #13
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Novocain
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Jag, och många med mig, har fantastiskt bra erfarenhet av Dells service. Sen kan man ju fundera på om det är bra eller dåligt
Har fått bytt hårddisk, fläktar 2 gånger och tangentbord.
Denna service ær såklart bra om man kænner att man vill betala før den, jag anser att den inte ær værd sitt pris, men visst har man 1 dator och ingen backup så skulle jag nog teckna ett sånt avtal.
Med tanke på att priset för 3 års service+stöldavtal bara handlar om några tusenlappar på en dator som är ganska dyr, skulle jag inte tveka för att köpa det nästa gång heller.

Visst, köper man en lågprisdator spelar det kanske ingen roll. Men jag vet att jag slipper bry mig om nånting går åt helvete med datorn.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-06, 19:12 #14
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Köper man Dells företagsmaskiner så ingår
nästan alltid 1-3 års NBD-service i priset.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-06, 20:16 #15
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by KristianE@May 6 2009, 19:12
Köper man Dells företagsmaskiner så ingår
nästan alltid 1-3 års NBD-service i priset.
Precis vad jag tänkte säga. Och ingår det inte så brukar man kunna pruta till sig det. Dells priser är alltid förhandlingsbara. Jag är lite osäker på hur det ser ut med den saken om man t ex skulle köpa en Thinkpad från Komplett?

Följdfråga. Vart köper man bäst en Thinkpad? Tar tex Komplett lika väl hand om sina företagskunder som Dell gör?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-06, 21:11 #16
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Komplett är väl ändå en riktig konsument-site?
Jag skulle föreslå Dustin. Om det kostar någon
hundralapp extra så vinner du nog den på annat.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-06, 22:25 #17
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by KristianE@May 6 2009, 20:11
Komplett är väl ändå en riktig konsument-site?
Jag skulle föreslå Dustin. Om det kostar någon
hundralapp extra så vinner du nog den på annat.
Har Dustin serviceavtal?
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-07, 08:03 #18
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by Gustav@May 6 2009, 20:16
Följdfråga. Vart köper man bäst en Thinkpad? Tar tex Komplett lika väl hand om sina företagskunder som Dell gör?
Köper du en stinkpadda så är det tillverkaren, Lenovo, (eg. deras servicepartner) som står för servicen. DELL är ju både säljare och tillverkare så det kanske är det som förvirrar lite.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017