FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ger upp, gett google en bra stund men vet inte om jag söker efter rätt ord.
Har 2 tabeller i min databas med medlemmar, i den ena ligger grunduppgifterna och i den andra lite övrig information. Jag har en PHP kod som hämtar info från databasen och skapar en tabell för utskrift, men lyckas inte komplettera så infon från bägge blir rätt. Så här är tanken att det ska se ut: http://213.115.231.40/~vastgota/register.php Fast i rätt ordning: 1 [email protected] Kaj Kajsasson Helenegatan 5a 11731 Stockholm 12345 67890745 2222 [email protected] Arne Anka Ankvägen 13 13133 Ankeborg 0513-40000 070-3456709 Koden ser ut så här: ___________ <?php echo "<h2>Lista över kunder</h2>"; // ansluter till databasen $opendb = mysql_connect("localhost", "user", "pass") or die(mysql_error()); mysql_select_db("db") or die(mysql_error()); // hämtar information från den angivna tabellen $result = mysql_query("SELECT * FROM user_accounts as one, user_details as two") or die(mysql_error()); // HTML-tabellens formatering - tabellstart echo "<table border='1' bordercolor='#cccccc' cellspacing='0' cellpadding='3'>"; echo "<tr bgcolor='#cccccc'><td>Kundnr</td> <td>E-post</td><td>Namn</td><td>Adress</td><td>Postnummer</td><td>Ort</td><td>Telefon</td><td>Mobil</td></tr>"; // hämtar resultatrader från tabellen while($row = mysql_fetch_array( $result )) { // skriver ut innehållet i raderna till HTML-tabellen echo "<tr><td>"; echo $row['id']; echo "</td><td>"; echo $row['mail']; echo "</td><td>"; echo $row['name']; echo "</td><td>"; echo $row['address']; echo "</td><td>"; echo $row['postalno']; echo "</td><td>"; echo $row['postaladdress']; echo "</td><td>"; echo $row['telephone']; echo "</td><td>"; echo $row['cellphone']; echo "</td></tr>"; } // HTML-tabellens formatering - tabellslut echo "</table>"; // stänger databasen mysql_close($opendb); ?> _______________ Kundnr(id) finns i bägge tabellerna, I user_account finns id + e-post, övrigt ligger i user_details. Känns som jag gör en väldigt lätt fråga onödigt svår ;-) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|