FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har lite funderingar på hur jag ska ha meny strukturen på produkterna och skulle gärna vilja ha lite vägledning om vad som är bäst har idag funderat på 3 varianter.
Vilken är bäst eller om ni har en egen variant får ni gärna föreslå den. Variant 1: Alla Märken syns direkt när man kommer in på butiken i sidomenyn, man trycker på märket man är intresserad av så poppar sort kategorierna upp dessa är Schampo, Balsam, Hårvård, Styling för respektive märke så syns tex alla Balsam från det märket med dess produktserier blandade. Variant 2: När man kommer in på sidan så syns 5 huvudkategorier i sidomenyn Schampo, Balsam, Hårvård, Styling när man klickar på någon utav dessa så kommer alla produkter upp sen 5e kategorien är Märken strukturerat som variant 1. Variant 3: Alla märken syns direkt när man kommer in man klickar på det märket man är intresserad av så kommer det underkategorier för varje produktserie som finns i det märket man klickar på serien man är intresserad av så kommer sort kategorierna upp Schampo, Balsam, Hårvård, Styling. Är jag otydlig på någon variant så kan jag utveckla mer. Sen om någon har andra e-handelstips mottages dessa=) Tack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att variant 2 är bäst. Skriver jag en vanlig inköpslista till mig själv så skriver jag "Schampo" och inte "Schwartzkopf".
Jag tror att märket är viktigt för många. Men det är få personer som är ute efter att bara köpa något pga märket. När vi handlar så brukar vi leta efter det vi behöver. När vi sedan har hittat kategorin (eller hyllan i en fysisk butik) med det vi behöver så börjar vi i andra hand leta efter just det märket som vi gillar. Jag kan inte komma på någon situation där man skulle göra tvärtom. Jag hade skapat en meny av variant två till vänster. Längst ned på sidan hade jag sedan haft länkar till alla märken. Ett sådant upplägg är vanligt för butiker som säljer märkesvaror (tex nelly.com eller gents.se). Var inte rädd för att göra som alla andra. Om allt ser bekant ut för kunden och denna snabbt får en överblick, så kommer det att leda till fler avslut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med. Alternativ 2 är bäst. Man väljer oftast först vilken typ av produkt man vill titta på sedan väljer man eventuellt märke/leverantör. Man kan ju alttid lyfta fram vilka levernatörer man har på annat sätt så kunden kan se vilka det finns men när man letar prudukter vill man helst välja produkttyp först
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok tackar för hjälpen jag var också mest för variant 2...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|