FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns två fel i ditt inlägg!
1. Det är svartjobb. (Han likställer det med att tvätta grannens bil eller klippa gräset.) 2. Det är riktigt, om det är VITA pengar. Om man arbetar extra som ... vad som helst, så behöver inte DEN ANSTÄLLDA betala skatt. Men det förutsätter att arbetsgivaren har betalat in sociala avgifter. Det finns en annan avgift som gäller för hobbyverksamhet. Om du virkar dukar eller säljer granris på en marknad behöver du inte heller skatta för denna "inkomst". Denna summa är jag osäker på men tror det tidigare har varit mellan 10 och 12 tusen på ett år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
1. Sant sant.
2. Precis, men det förutsätter man ju att dom kommer överrens om? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, jag förstår att svartjobb inte är något bra. Men hur mycket tror ni att jag kommer tjäna till en början? Knappast femsiffriga tal!
Hur jag ska göra när jag kommer upp till dessa summor tar jag då, och det kommer antagligen dröja ett bra tag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Femsiffriga tal är väl inte så långt borta, om du tar 200kr/tim alltså?
Det är ju liksom 50 timmar. Om vi säger att du jobbar 8 timmar om dagen i 5 dagar, det är 40 timmar. Så du får ett perspektiv av hur man kan tjäna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag funderar på att ta 99 kr/tim för att koda hemsidor. Är det lagom?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag antar att detta är ditt första jobb?
Självfallet skall du ha en ok lön för ditt jobb, Men som med alla andra jobb får man visa vad man går för i början och kanske räkna med att få en lite lägre lön. Det varierar väldigt mycket vad folk tar betalt för jobb. en byrå kan ta i princip hur mycket pengar som helst och någon enskild kan ta mycket mindre. När man visat vad man går för och fått in en fot i företaget finns genast helt andra möjligheter att utvecklas! I Ditt fall skulle jag tro att 100 till 150 kr timmen är en skälig timpenning förutsatt att arbetsgivaren betalar sociala avgifter och skatter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
det går fan inte att göra nåt bra i livet när man är 15
skitsamma jag struntar i allt min mobil gick precis sönder också blev arg och ledsen tappade den |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Förlåt, jag fick något konstigt... Ska ta det lugnt med det här och bygga hemsidor istället. Tack för informationen alla.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
fövirrad? :wacko:
Kör fast pris på ett miniumpkt med tillägg på fortsatt utbyggnad. Knepet är att få folk att nappa sen kan man fortsätta att ta betalt utan reaktion från kunden... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Goodiie! Det ska jag allt ha i baktanke
![]() |
||