FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag rekommenderar fortfarande Greasemonkey för att lösa ditt problem genom att manipulera in en iframe eller liknande som anropar en sida - som då håller kvar din kaka.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om detta då är ett problem i hans vardag så bör han kunna anlita någon som knackar ihop det åt honom. Men visst; det är ingen enkel implementering som RefreshEvery ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sätt ett visst antal flikar(de sidor du vill ha) som startsida i firefox och kör refresh varannan minut. Dock behöver du något annat tillägg tror jag som tillåter dig att posta värden för din startsida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Ett annat trix skulle kunna vara att ha en sida med iframes som man uppdaterar. Krävs ingen speciell kunskap för att skapa iframes med de sidorna du vill förbli inloggad på och sedan köra refreshevery på den.
Det känns dock som att det borde gå att ladda om en bild på sidan du vill vara inne på istället för hela sidan. Tänker inte helt klart nu, så rätta mig om jag har fel. Men med just server-sessions så känns det som att det funkar.
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
Googlade lite och hittade:
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/2643 Eller: http://netcat.ath.cx/SessionAlive/SessionAlive.htm Vet inte om den senare fungerar med senaste versionen av Firefox, men det är säkert nått sånt här du söker. Edit: Den senare fungerar rätt bra.
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för fler bra svar. Jag har inte haft tid att ta tag i det ännu, men jag har bokmärkt den här tråden och tänkte titta över samtliga alternativ vid tillfälle.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|