FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag undar om jag får lägga till en liten banner till t.ex Nordea och sedan länka till deras webbsida? Jag vill göra detta eftersom jag startar en ny webbplats och vill inte ha den tom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
ja, det är klart du får.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så länge du inte "förtalar" företaget så går det jättebra!
Du får gärna länka till mig :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du får dock ej använda deras logotype eller övrigt annonsmaterial utan att fråga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du får inte använda deras banner utan tillstånd. Det är faktiskt ett intrång i upphovsrätten...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I samband med en rekrytering använda vi ams logga och direktlänk till annonsen. Det var inte okej. Fick ett samtal någon vecka efter.. Plockade då bort och den här personen ringde ett par dagar efter och tackade så mycket för ett snabbt agerande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Så jag får alltså inte göra det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju bara att fråga om det är okej om du är tveksam. Annars kan du bara köra på, handlar det bara om en länk så har de garanterat ingenting emot att du använder loggan. Skulle de ropa så är det ju bara att plocka bort.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej det får du inte. MEN du kan gott ringa / mejla dem och fråga. Har du en seriös verksamhet så brukar det aldrig vara några problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Länka ja.
Deras logo, tveksamt. |