FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Efter en del pillande så har jag kommit fram till att om jag ändrar i registret på själva datorn och säger att webbläsaren är IE6 så funkar det, dvs lurar att jag kommer med IE6. Fast de är ingen vidare lösning att ändra på alla datorer, så tänkte om jag kunde ändra i scriptet istället. Saker jag har hittat i scriptet är detta som är relaterat till browser checken. Kod:
' @property Boolean | Page | bBrowserCheck | Checks browser type and version before displaying the page. ' @flag True [default] | Displays page only when browser is verified. ' @flag False | Ignores browser check. ' @xref <c APageStart> Page("bBrowserCheck") = True Kod:
If Page("bBrowserCheck") = True And AGetSession("bBrowserOK") = False Then AException2 "", "Microsoft Internet Explorer 5.0 or higher required" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Okey.
Efter lite konsultation så ändrade vi från true till false och de funkar kanon. Testa med IE7 och IE8 och funkar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enklare att låta klienten sköta detta, css:
html body div#page {display: none} html>body div#page {display: block} html body div#unsupportedLegacyBrowserWarning {display: block} html>body div#unsupportedLegacyBrowserWarning {display: none} På detta sätt kan du inte lura webbläsaren (så länge man tillåter css) och alla äldre webläsare (Netscape, Explorer 4, äldre versioner av Opera, osv.) som inte stödjer css 2 får varningen. En bättre lösning tycker jag eftersom: 1. Man inte enkelt kan ta sig förbi det genom att trixa med user-agent. 2. Det inte belastar servern. 3. Samtliga äldre webbläsare berörs - och inte bara specifika versioner av Explorer. 4. Det är enklare att implementera över hela sajten än med en serverlösning. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|