FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Mitt första inlägg så jag hoppas jag gör rätt...
![]() Vill bara höja ett varningens finger för Yellow Register..! (inte första gången har jag förstått) För ett par veckor sedan ringde en X X från Yellow Reg, och han ringde till mig i min egenskap av nybliven företagare. Han presenterade sig mkt tydligt med både för/efternamn och företagsnamn/ortsnamn (Gtb). "Självklart" undrade han om jag inte var intresserad av att bli "ett av fem sääärskilt utvalda företag" som skulle få hjälp i starten med anskaffande av hemsida, webbhotell, optimeringshjälp/marknadsföring och så vidare. Så långt allt "väl"... Men en hemsida har jag redan, och hjälp har jag blivit lovad på annat (seriösare) håll. X X tyckte förstås att det var synd, men men, that´s it och därmed avslutades också samtalet. Igår ringer så en "R" (endast förnamnet) till mig, och den "något" märkliga konversationen lyder som följer (kanske inte ordagrant men nästintill): R: Hej M!! Jag heter R!! (Bara förnamnet) M: Ja hej..? R: Har du en hemsida? M: Eh, va? Om jag har en hemsida? R: Ja, har du en hemsida? M: Jaa, det har jag...? R: Vilken är adressen? M: Hurså???? R: Jo jag såg att du har en "shop" och jag tänkte kolla lite på vad du säljer och så. M: Eh? Vaddå?? Och vart ringer du ifrån då? R: Jag ringer från Göteborg. M: Jo, men vilket företag ringer du ifrån? R: NEJ JAG RINGER INTE FRÅN NÅT FÖRETAG Vilken är adressen?? (något stressat) M: Vänta nu, jag är lite nyfiken på hur du fick reda på att jag hade en "shop"? R: Jo men jag hittade ditt namn i företagskatalogen och då stod det ingen webbadress där, så jag ringer dig istället och jag tänkte bara kolla in lite vad du säljer och så?? (jo tjena...) M: Tja, adressen är xxxxxxx.se (hör hur hon knappar in adressen) R: (kort) Då-ska-jag-ta-och-kolla-in-den-lite-Tack-hej!!! (klick.) Men därmed slutar inte det hela. Måste tillägga, att min sida inte är särskilt stor. Så jag gick omedelbart till datorn och satte mig för att kolla in "live loggen" i statistiken. Japp, precis. Ni har redan listat ut det. Yellow Register AB!!! Nu ringer väl en tredje Y Y snart med erbjudande om en bättre e-handelslösning....... *SUCK* Fler som varit med om samma sak? |
|||
![]() |
![]() |
|
|