FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förstår inte riktigt vad ni oroar er över...jag tror att det är ganska låga odds hos Unibet på att dessa tjänster kommer...och alla som vill slippa betala kommer att få hitta på andra ursäkter (vilket jag är helt övertygad om att dom kommer göra...)...
Sluta gnäll och bygg tjänsterna själva istället...att Sverige/Europa ligger efter inom området hemelektronik är ju heller inget nytt, och knappast ens speciellt konstigt...därför känns jämförelsen med netflix inte helt relevant. jag tycker domen känns som en rimlig markering som säger att man inte kommer undan med "det finns ju andra siter" eller "jag har ju ingen aning om vad som fildelas..."...detta fungerar ju inte med andra brott, som någon sa,dom har vetat precis vad dom gjorde, och har försökt att placera sig själva i en gråzon som nu är borttagen... ni efterlyser en global värld där alla ska ha tillgång till allt samtidigt, samtidigt rasar ni när utländska företag i samma globala värld har möjligheter att driva processer i Sverige. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
http://bambuser.com/channel/Spectrial/broadcast/114322 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Alltså, dessa herrar är fullt medvetna vad de har hållt på med. Däremot har de hela tiden trott att de skulle komma undan för att det är användarna - via p2p - som begår brottet. Medhjälp är det ju utan tvekan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är ju allmänt känt att sådant var fallet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Någon som är mer juridiskt insatt kan väl svara på om de åklagade har solidariskt ansvar för hela skadeståndet? Jag levde i villfarelsen att skadestånd dömdes ut personligt och i så fall borde ju inte Carl behöva betala allt, right? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att det skulle bli fällande dom i tingsrätten var nästan givet. Dock trodde jag på max 6 månader fängelse. Nu går det säkert till hovrätten och där finns flera lagkunniga. Skulle tro att Carl Lundström kan bli friad men de andra får sina dommar fastställda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |