FAQ |
Kalender |
![]() |
#111 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Man garvar ihjäl sig, vilken soppa allting är. Det som är positivt är att nästan hela svenska folket förstår problemen med den här domen.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Edit Typo: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#114 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
vi säger att dina skivor kostade 100 kr st 100*300 = 30 000 skulle inte kännas så säkert att gå runt med ett värde på 30 000 i fickan? samt alla har inte 30 000 att lägga på musik... eller har jag fel? javisst det kanske skulle finnas 60 gig spelare men dom skulle vara ganska mycket dyrare... osv osv så att kalla det struntprat är att ta i=) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför skulle det kännas det minsta osäkert? Du har ju kvar originalfilerna och/eller originalskivorna där hemma?...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen tycker jag att de fick vad de förtjänade. Men det grundar sig enbart på min personliga åsikt och har inget med rätt eler fel att göra. Det är ju inga små datanördar som sitter hemma och hackar för de tycker det är spännade utan vi pratar om yrkeskriminella som borde låsas in på bra mycket längre tid än vad de fick. Tänk bara vilka enorma summor de kostat samhället genom sina diverse påhitt. Hur skyldiga/oskyldiga de än må vara i detta fallet så har de förtjänat detta. Jag vet att diverse personer kommer att ondgöra sig över mitt inlägg. Men det är lite som att sätta en person i fängelse för ett brott han inte begått men alla vet att han är pedofil så han får något straff iallafal och kommer bort från samhället, lite som de gjorde med Al Capone. Men som sagt detta är vad jag tycker.
Ska man titta lite mer resonerat på fallet utan personlig påverkan så kan det ju få en hel del konsekvenser. Jag tror inte riktig man kan jämföra google och övriga med detta. Det har ju länge varit känt vad deras uppsåt var med TPB. I Sverige är det olagligt att anstifta/uppmuntra till brott och jag tror inte det finns någon person som kan säga att deras intentioner inte varit det de är dömda för. Google går ju inte direkt ut och säger att deras tjänst stöder fildelning. Däremot så kan ju port80 ha en viss misstanke om delaktighet särksilt eftersom en del av TPB grundare har varit/är involverade i port80, så deras medverkan kanske inte är helt opartisk men det går ju inte riktigt att svara på. EDIT: Typos |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Nu förstår jag inte alls vad du menar??
![]() |
![]() |
#120 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Menar ju att man vill inte bli rånad skitsamma om man har originalen i säkert förvar utan själva händelsen är väl inte så roligt sen har man tyvärr ingen kopia på spelaren=)
jo dom hade säkert funnits men för ett betydligt högre pris... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|